پارتیشن شیشه ای برای اپن

پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه

در گذشته آشپرخانه‌های ایرانی به صورت یک فضای کاملا بسته و یک اتاق مجزا طراحی می‌شد. اما در چند دهه اخیر سلیقه معماری به سمت آشپزخانه‌های اپن دار رفته است. آشپزخانه اپن دار مرزی با سایر اتاق‌ها ندارد، به همین دلیل پس از هر بار آشپزی بوی غذا در فضای خانه می‌پیچد و این برای برخی خوشایند نیست. از طرفی طراحی فضای کاملا بسته و شبیه به معماری آشپزخانه قدیمی نیز امروزه طرفداری ندارد.

بنابراین طراحان برای حل این مشکل و ایجاد مرز بین آشپزخانه با سایر قسمت‌، پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه را پیشنهاد می‌کنند. استفاده از پارتیشن شیشه ای به منظور جدا کردن بخش‌های مختلف منزل و محل کار رایج شده و یکی از به صرفه‌ترین و شیک‌ترین روش‌ها برای جداسازی دو فضا در یک محیط به حساب می‌آید.

پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه

انواع پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه

شیشه سکوریت، لمینت و نشکن، انواع شیشه‌های قابل استفاده در پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه  می‌باشند که هر یک براساس ویژگی‌هایی که دارند در فضای خاصی به کار می‌روند. یکی از پرکاربردترین پارتیشن‌های شیشه‌ای نوع فریم لس است که دارای فریم و یا قاب بسیار نازک است؛ به طوری که بدون فریم به نظر می‌آید. به همین دلیل سد راه نور طبیعی نمی‌شود و فضای نوری کاملی را پوشش می‌دهد.

نوع دیگر پارتیشن شیشه ای، فریم دار می‌باشد که دارای قابی از جنس چوب یا آلومنیوم است و می‌تواند به صورت متحرک یا ثابت اجرا شود. در صورتی که قصد دارید یک عایق صدای قدرتمند بین آشپزخانه و سایر قسمت‌های منزل داشته باشید، می‌توانید از پارتیشن‌های دو جداره استفاده کنید.

برای زیباتر کردن محیط منزل و جان بخشیدن به دیزاین و طراحی آن، پارتیشن شیشه ای طرح دار، گزینه مناسبی است. به این ترتیب با یک تیر چند نشان خواهید زد و با یکبار هزینه کردن، هم فضا را پارتیشن بندی کرده اید و هم نوسازی انجام داده اید. اگر منزل شما متراژ کمی دارد، می‌توانید با نصب پارتیشن شیشه‌ای متحرک، بدون اشغال فضا، تفکیک فضا انجام دهید. برخی افراد تمایل دارند تا اجرای پارتیشن شیشه ای برای اپن آشپزخانه سبب ایجاد دید نشود. برای اینکار می‌توان از شیشه‌های مات یا طرح دار استفاده کرد.

فروش پارتیشن شیشه ای آشپزخانه
قیمت پارتیشن شیشه ای آشپزخانه

مراحل نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای

اگر قصد خرید و نصب پارتیشن را دارید ابتدا باید با مشاوران ما در مورد نیاز خود و طرح و مدل دلخواه خود صحبت کنید. آنها شما را در انتخاب مناسب ترین نوع پارتیشن که برطرف کننده نیاز شما باشد راهنمایی می‌کنند. پس از انتخاب نهایی و عقد قرارداد، کارشناسان برای اندازه گیری به محل شما اعزام می‌شوند.
پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه مورد نظر شما ابتدا به صورت سه بعدی طراحی می‌شود و شما در مورد طرح نهایی آن نظر می‌دهید و در صورت نیاز، تغییرات مورد نظر شما اعمال می‌شود. پس از تایید نهایی ساخت پارتیشن شما آغاز و در نهایت توسط کارشناسان ما در محل مورد نظر شما نصب می‌شود.

کلام آخر

ما در این مطلب از یاشیل در سعی داشتیم تا مزایای پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه را بررسی کنیم. همانطور که گفته شد پارتیشن شیشه ای یکی از به صرفه‌ترین روش‌ها برای ایجاد مرز بین آشپزخانه و سایر بخش‌های منزل می‌باشد و اجرای آن با چندین منظور صورت می گیرد. در واقع شما با یکبار هزینه، در کمترین زمان ممکن، هم یک حریم شخصی ایجاد می‌کنید و هم به زیباسازی و نوسازی منزل کمک می کنید.

بیشتر بدانید : فروش فوق العاده درب اتوماتیک 

مزایای پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه

آشپزخانه یک حریم مهم برای خانم‌های کدبانو محسوب می‌شود و پارتیشن بندی و جداسازی آن از سایر بخش‌های منزل، سبب برقراری آرامش و تمرکز بیشتر برای بانوان خواهد شد. طراحی پارتیشن شیشه‌ ای در آشپزخانه مانعی برای عبور نور ایجاد نمی‌کند. حضور در آشپزخانه سبب ایجاد سر و صدا و آلودگی صوتی می‌شود. هم چنین بوی حاصل از طبخ غذا و یا انواع مواد شوینده در خانه می پیچد. پارتیشن شیشه ای مانع از ورود بوی غذا و سر و صدا به خارج از آشپزخانه می‌شود.

پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه این امکان را به شما می‎دهد که در حضور مهمان با تمرکز بیشتری در آشپزخانه فعالیت کرده و تحت تاثیر سر و صدای محیط قرار نگیرید. شیشه‌ای بودن پارتیشن، از ورود نور طبیعی محیط به فضای آشپزخانه جلوگیری نمی‌کند و از این طریق در مصرف برق صرفه جویی می‌شود. در ادامه بیشتر به مزایای پارتیشن شیشه ای برای اپن آشپزخانه خواهیم پرداخت:

کاهش هزینه

ایجاد فضای جدید در منزل، ممکن است نیاز به صرف هزینه زیادی داشته باشد. اما استفاده از پارتیشن شیشه ای به دلیل جا به جایی راحت و نصب آسان یکی از به صرفه‌ترین روش‌ها برای تفکیک فضا به حساب می‌آید.

نوسازی

خوشبختانه پارتیشن شیشه ای برای هر متراژی از فضا قابل اجراست و به دلیل به صرفه بودن از لحاظ هزینه، انتخابی مناسب برای دکوراسیون داخلی منازل قدیمی است. پارتیشن شیشه ای از جمله مواردی است که می‌تواند با چندین هدف اجرا شود؛ یعنی علاوه بر قسمت بندی و جداسازی فضاهای دلخواه، به نوسازی و شیک شدن طراحی داخلی منزل یا محل کار کمک می کند. هم‌چنین در صورتی که پس از گذشت چند سال قصد تغییر دکوراسیون در منزل داشته باشید، این پارتیشن‌ها به راحتی حذف می‌شوند و برخلاف دیوار آجری نیازی به تخریب ندارند. این نوع پارتیشن به دلیل شیشه‌ای بودن دوست دار و حامی محیط زیست محسوب می‌شود و این یک مزیت مهم برای پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه  است.

بدون نیاز به زیرسازی

پارتیشن‌های شیشه‌ای نیازی به زیر سازی و صرفه هزینه زیاد برای مصالح ساختمانی ندارند و در کمترین زمان ممکن ساخته و نصب می‌شوند. همچنین بر خلاف دیوارسازی آجری، کثیف کاری نداشته و نیاز به تخلیه لوازم منزل نیست.

نور طبیعی

استفاده از روش‌های دیگر تفیکیک فضا مانند دیوار کشیدن ممکن است مانعی برای حضور نور طبیعی و به وجود آمدن فضای تاریک باشد، اما همانطور که گفته شد استفاده از پارتیشین شیشه‌ای، مانعی برای ورود نور به محیط داخلی ایجاد نمی‌کند. به این ترتیب احتیاجی به نصب لامپ اضافه نیست و در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهد شد. با وجود پارتیشن شیشه ای، محدودیت دید نسبت به فضای دیگر خانه ایجاد نمی‌شود.

حفظ تمرکز

پارتیشن بندی محیط‌های مختلف به خصوص آشپزخانه سبب ایجاد حریم شخصی برای افراد می‌شود که می‌توانند با تمرکز و دقت بالا در آن فعالیت داشته باشند. داشتن یک پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه با فضای مجزا، آشپزی کردن را لذت بخش کرده و یک فضای سالم و آرام بخش می‌آفریند. یکی دیگر از مزیت‌های پارتیشن شیشه ای برای اپن آشپزخانه، سهولت در تمیز کردن آن است. به این ترتیب اگر چربی بر سطح شیشه بنشیند، به سرعت و با کمک مواد شوینده و شیشه شور پاک می‌شود و اثری از آن نمی‌ماند.

خرید پارتیشن شیشه ای آشپزخانه
پارتیشن شیشه ای آشپزخانه

قیمت پارتیشن شیشه ای برای اپن آشپزخانه

قیمت پارتیشن شیشه ای بر اساس متراژ محیط مد نظر، نوع شیشه انتخابی، نوع آلومنیومی یا چوبی بودن فریم، متحرک بودن یا ثابت بودن، تک جداره یا دو جداره بودن و… مشخص می‌شود. اما به صورت کلی به علت مراحل ساخت کمتر و نصب آسان پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه ، هزینه کمتری را نسبت به سایر روش‌های تفیکیک فضا خواهد داشت.

عوامل موثر در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای

  •  یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در قیمت پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه متراژ شیشه ای است که در ساخت پارتیشن به کار می‌رود.
  •  نوع شیشه استفاده شده که از نوع تک جداره یا دو جداره باشد یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت پارتیشن شیشه ای است.
  •  نوع یراق آلات استفاده شده در پروژه، ایرانی و یا خارجی بودن آن‌ها یکی از موارد دیگر تاثیر گذار در قیمت پارتیشن است.
  •  نوع فریم دار و یا نوع فریم لس در قیمت پارتیشن موثر است.
  •  تعداد دربی که برای ورود و خروج در پارتیشن تعبیه می‌شود، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت است.
  •  پارتیشن‌هایی که با کمک طرح سندبلاست لوگو یا علامت تجاری شرکت بر روی آن طراحی شده است، قیمت بالاتری از نوع ساده آن دارد.
  • نوع متحرک، کشویی، تا شونده پارتیشن قیمت متفاوتی نسبت به مدل‌های دیگر دارد.
  • برای اطلاع از جزئیات دقیق قیمت می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×