درب اتوماتیک بیمارستانی| بهترین کیفیت و تضمینی

این نوع دربها مخصوص محیط های بیمارستانی ، بهداشتی و حفاظتی طراحی شده است و در اتاق های عمل ، رادیولوژی ، کیلینیک ها و لابراتورها و اتاق های سرور و سازمان های انرژی اتمی استفاده می شوند که جهت ایمنی از کاربر از اشعه های مضر این امکان را فراهم می کند روکش این نوع درب ها از استیل براقیا مات و در داخل آن می توان از سرب استفاده کرد حرکت این نوع درب ها به صورت تک لنگه و کشویی می باشد ریل اصلی از آلومنیوم سخت کاری شده و بدون صدا طراحی شده است. مکان های پر کاربردی مثل رادیولوژی ها اتاق های عمل اتاق های سرور سازمان انرژی اتمی و لابراتورها

درب اتوماتیک چیست؟

درب‌ اتوماتیک به دلیل اینکه از زمانی که مورد استفاده قرار گرفته است مزیت‌های زیادی برای زندگی انسان‌ها داشته است در انواع مختلفی تولید می‌شود. به همین دلیل برای بیمارستان‌ها که مکان حساسی هستند درب‌ اتوماتیک مخصوص بیمارستان یا درب اتوماتیک بیمارستانی تولید می‌شود. در مراکز درمانی به دلیل اینکه انواع آلودگی‌های محیطی وجود دارد رعایت مسائل بهداشتی بیشتر از هر مکان دیگری ضروری است. بنابراین استفاده از درب‌های اتوماتیک که دیگر نیازی به باز و بسته کردن آن با دست نیست برای بیمارستان‌ها بسیار مناسب است.

علاوه بر مسائل بهداشتی در این مراکز به دلیل حساسیت کاری بالا، نیاز است که سرعت عمل کارکنان بالا باشد. به همین دلیل سرعت باز و بسته شدن این درب‌ها کار را برای پرسنل بیمارستان بسیار راحت کرده است. مورد دیگری که استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی را توجیه می‌کند، سهولت باز و بسته شدن درب برای بیماران و افرادی که از ویلچر و عصا استفاده می‌کنند از این درب‌ها به راحتی می‌توانند عبور کنند.

 
خرید درب اتوماتیک بیمارستانی
انواع درب اتوماتیک بیمارستانی

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی

درب‌های اتوماتیک بیمارستان برای بخش‌های متفاوت بیمارستان و بر اساس میزان نفوذی که برای این نوع درب‌ها مورد نیاز است، در انواع مختلفی تولید می‌شود. در این بخش  به معرفی انواع درب هوشمند بیمارستانی می‌پردازیم.

درب لولایی اتوماتیک بیمارستانی

این نوع درب به صورت دو طرفه و یا یک طرفه باز و بسته می‌شود. این نوع درب هم به صورت دو لنگه و هم به صورت تک لنگه تولید می‌شود. از این نوع درب برای قسمت‌های پر رفت و آمد بیمارستان استفاده می‌شود. جنس این مدل درب از ورق گالوانیزه و استیل است.

درب اتوماتیک لولایی ضد تشعشع

این نوع درب نیز برای مکان‌هایی مثل اتاق رادیولوژی و رادیوتراپی که امکان ساطع شدن اشعه ایکس وجود دارد استفاده می‌شود. در لایه داخلی این درب سرب قرار گرفته است و همین لایه سربی باعث ضد تشعشع بودن این نوع درب می‌شود. این نوع درب نیز هم به شکل دو لنگه و هم به شکل تک لنگه تولید می‌شود. این نوع درب نیز برای جلوگیری از بروز خظر این امکان را دارد که به طور خودکار قفل شود و سپس توسط مسئول مربوطه قفل آن باز شود.

 

بیشتر بدانید :  درب اتوماتیک به همراه لیست قیمت 

درب اتوماتیک بیمارستانی
قیمت درب اتوماتیک بیمارستانی

درب اتوماتیک ICU

درب‌هایی که برای  بخش ICU بیمارستان استفاده می‌شود به دلیل حساسیتی که این قسمت از فضا دارد از نوع درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک تلسکوپی است. این نوع درب به سنسور چشمی مجهز است و به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود. این مورد به عدم گسترش عفونت و بیماریهای مختلف و کمک به رفت و آمد پرسنل بیمارستان و بیماران کمک می‌کند.

درب مناسب اتاق عمل بیمارستان

این نوع درب به راحتی باز و بسته می‌شود و امکان عبور و مرور افراد از آن فراهم است. از طرفی این درب استحکام بسیار خوبی دارد و در برابر ضرباتی که در اثر برخورد تخت بیمار، ویلچر و سایر تجهیزات بیمارستانی ممکن است به آن وارد شود مقاومت بسیار خوبی دارد.

مزیت استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی

ایمنی

استفاده از درب‌های اتوماتیک مخصوص بیمارستان باعث می‌شود مکان ایمنی برای افراد فراهم شود. از طرفی جلوگیری از انتشار عفونت و ویروس علاوه بر اینکه سلامت پرسنل بیمارستان را تضمین می‌کند برای  کمک به روند بهبود بیماران نیز بسیار موثر است.

بالا رفتن سرعت عمل پرسنل

علاوه بر این مورد این نوع درب‌ها در بالا رفتن سرعت عمل پرسنل بیمارستان هنگام کار بسیار اثر گذار هستند. این درب‌ها باعث می‌شود که پرسنل بیمارستان به سرعت و بدون نیاز به اینکه نیازی باشد با دست درب‌ها را باز و بسته کنند بیماران را در بیمارستان و در اتاق‌های مختلف بیمارستان جابجا کنند.

ایمن کردن محیط در برابر آتش سوزی

جلوگیری از ساطع شدن اشعه‌ها به دلیل وجود سرب در لایه میانی آن یکی دیگر از مزایای استفاده از درب اتوماتیک در بیمارستان‌ها است. به دلیل اینکه می‌توان این نوع درب را از راه دور کنترل کرد، رفت و آمد افراد با کمک این نوع درب‌ها بسیار راحت است.

سکوت در محیط

یک مسئله دیگری که رعایت آن در محیط‌های درمانی بسیار مهم است رعایت سکوت در محیط است. این درب‌ها در برابر ورود سر و صدا عایق بسیار خوبی هستند. بنابراین با وجود این درب‌ها بیماران در آرامش به استراحت می‌پردازند و پزشکان و پرستاران در سکوت به فرایند درمان بیماران می‌پردازند.

تنظیم خودکار درب

یکی دیگر از مزایای استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی این است که در هنگام قطع برق هم کار می‌کند و می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که به صورت دستی نیز باز و بسته شود. طراحی این نوع درب‌ها طوری است که در مصرف انرژی به دلیل جلوگیری از هدر رفت انرژی سرمایی و گرمایی بسیار صرفه جوی می‌کند. هم اینکه از نظر مصرف برقی که خود درب اتوماتیک نیاز دارد بسیار اندک است.

 
خرید درب اتوماتیک بیمارستانی
قیمت درب اتوماتیک بیمارستانی

مزایا درب اتوماتیک بیمارستانی

بهترین درب اتوماتیک شیشه ای باید دارای مزایا و ویژگی‌های زیر باشد:

1. سرعت و کارآیی: درب باید با سرعت مناسب و به طور کارآمد باز و بسته شود تا زمان صرفه جویی شود و تأثیر مثبت در جریان تردد داشته باشد.

2. امنیت: درب باید دارای سامانه‌های امنیتی مانند حسگرها، قفل‌ها و سامانه‌های کنترل دسترسی باشد تا جلوگیری از نفوذ غیرمجاز به ساختمان گردد.

3. قابل استفاده برای همگان: درب باید طوری طراحی شده باشد که به راحتی توسط همه افراد، از جمله کودکان، سالخوردها و افراد دارای معلولیت قابل استفاده باشد.

4. صدا و لرزش کم: درب باید صامت عمل کند و لرزش حین باز و بسته شدن را به حداقل برساند تا از ناحیه راحتی و آرامش استفاده کنندگان مراقبت شود.

5. مقاومت در برابر عوامل جوی: درب باید دارای مقاومت مناسب در برابر باد، باران، گرد و غبار و تغییرات دمایی باشد تا به طور مطلوب عمل کند و دوام خود را حفظ کند.

6. طراحی زیبا: درب باید دارای طراحی جذاب و ساده باشد که با سایر عناصر ساختمان همخوانی داشته باشد و به زیبایی فضای داخلی کمک کند.

7. قابلیت اطلاع‌رسانی: در صورت لزوم، درب باید قابلیت نصب سامانه‌های اطلاع‌رسانی مثل نورپردازی چشمک‌زن، صفحه نمایش LCD یا LED و … را دارا باشد.

8. قابل استفاده در فضای محدود: در صورت نصب در فضای محدود، درب باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که حجم کمتری از فضا را بگیرد.

بیشتر بدانید : فروش انواع درب اتوماتیک پارکینگ 

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی
درب اتوماتیک بیمارستانی

درب بادبزنی بیمارستانی

درب بادبزنی بیمارستانی یک نوع درب است که به صورت خودکار و با توجه به تغییرات فشار هوا در اطراف آن، با عملکرد خودکار ورود و خروج افراد را مدیریت می‌کند. این درب‌ها در بیمارستان‌ها جهت کنترل عفونت و پیشگیری از گسترش آن استفاده می‌شوند. بدین صورت که با توجه به تفاوت فشار هوا در داخل و خارج از اتاق، از داخل به خارج یا از خارج به داخل باز شده و به این صورت کنترل ورود و خروج هوا و میکروب‌ها را برقرار می‌کند.

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی همواره در مدل ها و طرح های متعددی از جمله کشویی، گردان و اتوبوسی موجود می باشند، نصب هر نوع از این درب های اتوماتیک نیازمند داشتن دانش کافی در زمینه قطعات موجود در درب و کاربرد آن ها می باشد.  برای نصب درب اتوماتیک بیمارستانی ابتدا باید نوع درب اتوماتیک خود را به خوبی بشناسید، یکی از انواع درب های اتوماتیک درب تلسکوپی شیشه ای می باشد. همانطور که میدانید درب های اتوماتیک تلسکوپی یکی از پر کاربرد ترین درب های اتوماتیک موجود در بازار می باشد که معمولا در تمامی فر
وشگاه ها و مراکز تجاری مشاهده میشود و هنگام نصب درب برقی پارکینگ یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه شود نصب صحیح سنسور های آن می باشد.

اجزاء تشکیل دهنده درب اتوماتیک

اولین بخش در اجزاء تشکیل دهنده درب اتوماتیک اپراتور درب می باشد، اپراتور درب اتوماتیک مجموعه ای از وسایل کنترل کننده ای است که در را باز و بسته می کند. اپراتور درب اتوماتیک شامل اجزایی مانند موتور دنده و کنترل کننده درب است.

یکی دیگر از اجزائ تشکیل دهنده درب اتوماتیک موتور آن می باشد، موتور درب اتوماتیک با توجه به نوع و همچنین کاربرد آن ها متغیر می باشد. به عنوان مثال معمولا برای درب های اتوماتیکی که تردد و رفت و آمد در آن ها بالا است از موتور قوی تری استفاده می شود.

یکی از بخش های اصلی در درب های اتوماتیک سنسورهای ایمنی آن می باشد، این سنسور ها مانند سنسورهای پرتو افراد یا اشیاء را در مسیر درب شناسایی می‌کنند.

درب اتوماتیک بیمارستانی
قیمت درب اتوماتیک بیمارستانی

نحوه عملکرد درب اتوماتیک

دارای سنسور یا چشمی

در مدل‌هایی که دارای سنسور یا چشمی هستند، سنسور مادون قرمزی که بالای درب وجود دارد اشعه مادون قرمز را به سمت پایین درب ارسال می­کند. در حالت عادی که کسی نزدیک درب نیست، این امواج به سطح زمین رسیده و مقدار بسیار کمی از آن­ها به سمت سنسور بازتاب پیدا می­کنند، اما وقتی که شخصی نزدیک درب می­شود، امواج با او برخورد کرده و همانند این است که در فاصله کمی از سنسور، یک مانع قرار گرفته باشد.

در نتیجه امواج به درون سنسور بازتاب پیدا می‌کنند و اینگونه مشخص می­شود که کسی جلوی درب قرار دارد، در نتیجه دستور باز شدن درب به موتور داده می­شود. بعد از مدتی که دوباره چیزی برسر راه امواج قرار نداشته باشد، درب خودکار بسته خواهد شد.

پدال فشاری

نوع دیگری هم وجود دارد که پدال فشاری نام دارد. این پدال روی زمین نصب شده و زمانی که فردی روی آن قدم میگذارد، به خاطر وزن شخص، سنسور فعال شده و درب را باز می­کند. این مدل برای محیط‌هایی که دارای نویز و تداخل اشعه هستند بهتر و دقیق‌تر از سنسور مادون قرمز عمل می­کند.

همینکه درب به صورت خودکار باز و بسته می­شود بسیار مهم است و مشکلات زیادی را رفع خواهد نمود. در گذشته می­بایست درب محیط‌های شلوغ و پرتردد را باز می­گذاشتند و همین باعث می­شد آلودگی هوا و آلودگی صوتی به داخل محیط وارد شود. همچنین این موضوع در فصل گرما موجب گرم شدن محیط داخل و در فصل سرما موجب هدر رفتن گرما و سرد شدن محیط می­شد. این مشکلات با این نوع درب رفع شده است.

مشخصات فنی درب بیمارستانی اتوماتیک

مشخصات فنی درب بیمارستانی اتوماتیک ممکن است بسته به نوع و مدل درب متفاوت باشد، اما در کل عواملی که میتواند در مشخصات فنی این نوع درب تاثیرگذار باشد عبارتند از:
 
– ابعاد درب: ابعاد درب باید طوری باشد که بتواند شخص، تجهیزات پزشکی و بیمار را با امنیت کافی عبور دهد. 
– وزن درب: درب بیمارستانی باید به گونه‌ای ساخته شود که به راحتی باز و بسته شود و در عین حال وزن آن هم به گونه‌ای باشد که برای افراد استفاده کننده، به چشم نخور باشد.
– سیستم اتوماسیون: درب باید به صورت اتوماتیک باز و بسته شود تا اینکه امنیت بیماران و کاربران افزایش یابد.
– سیستم تشخیص حرکت: باید دارای سیستم‌های حسگر حرکت و تشخیص اشیاء دیگر در بستر درب باشد تا برای کاربران امنیت بالا را به ارمغان آورد. 
– سیستم باطری یا UPS: برای جلوگیری از قطعی تامین برق، درب بیمارستانی باید دارای سیستم UPS با باطری قوی باشد. 
– مواد ساخت درب: ساخت درب از مواد مقاومی مانند فولاد و آلومینیوم در نظر گرفته می‌شود. 
 
در کل مشخصات فنی درب بیمارستانی اتوماتیک باید برای افراد استفاده کننده امنیت بالایی به ارمغان آورد و به درستی طراحی شده باشد که باعث افزایش بهبود وضعیت بیماران و کاهش خطرات مربوط به بستر درمان شود.
انواع درب اتوماتیک بیمارستانی
خرید درب اتوماتیک بیمارستانی

در هنگام خرید درب اتوماتیک بیمارستانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید درب اتوماتیک بیمارستانی بر عهده قسمت پیمانکاری بیمارستان است. برای خرید درب اتوماتیک بیمارستانی باید به نکاتی از قبیل اینکه برای کدام قسمت بیمارستان این درب‌ها قرار است استفاده شود، متراژ ورودی فضا چقدر است توجه کرد. موارد دیگری مثل برند سازنده درب، خدمات پس از فروش، متریال سازنده آن نیز از دیگر مواردی است که در هنگام خرید درب اتوماتیک بیمارستانی باید به آن توجه کرد.

قیمت درب اتوماتیک بیمارستانی بر اساس چه مواردی تعیین می‌شود؟

قیمت این نوع درب‌ها بر اساس نوع متریال به کار رفته در آن، نوع طراحی آن تعیین می‌شود. نوع موتور برقی و سیستم هوشمند و خودکار آن در تعیین قیمت تمام شده درب تاثیر گذار است. همچنین متراژ و طول و عرض ورودی ساختمان که قرار است  درب در آن جا نصب شود یکی دیگر از موارد تعیین کننده قیمت درب اتوماتیک است. مورد دیگری که روی تعیین قیمت درب اتوماتیک تاثیر گذار است برند سازنده درب است. امروزه برندها بر سر کیفیت بالا و در عین حال قیمت به صرفه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به دلایلی که در بالا بیان شد قیمت این درب‌ها را نمی‌توان بدون داشتن اطلاعات در مورد اینکه چه متراژی از درب نیاز است و یا اینکه برای کدام قسمت از بیمارستان باید استفاده شود و یا اینکه از چه متریالی در آن استفاده شود، تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت تمام شده درب باید با کارشناسان ما در گروه صنعتی یاشیل در تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×