درب اتوماتیک کشویی| انواع و قیمت مناسب

این روزها با تحولی که در صنعت معماری و دکوراسیون ایجاد شده، تولید قطعات ساختمانی لوکس و لاکچری نیز رونق بسیار زیادی گرفته است. درب های اتوماتیک یکی از محبوب ترین و جذاب ترین سازه ها در بازار جهانی هستند که در انواع گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. درب اتوماتیک کشویی یکی از پرکاربردترین انواع درب اتوماتیک است که همه ما تقریبا با انواع آن در ساختمان های تجاری، اداری و اماکن عمومی رو به رو شده ایم. به این دلیل که درب های کشویی به شکلی خاص باز و بسته می‌شوند، به آن ها درب های اسلایدینگ یا ریلی نیز گفته می‌شود. در این مطلب یاشیل در از دلایل محبوبیت و خصوصیات این درب ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی چیست؟

درب اتوماتیک کشویی نمونه ای جدید و جذاب از درب های اتوماتیک است که به صورت اسلایدی باز و بسته می‌شود و می‌توان آن را جزء رایج ترین درب های برقی در بازار داخلی به شمار آورد. نحوه طراحی و اجرای این درب ها به گونه ای است که تردد در مکان های شلوغ و پر از جمعیت را به خوبی مدیریت کرده و از ازدحام نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. به دلیل همین خصوصیت جالب توجه، این درب ها بهترین گزینه برای استفاده در ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری هستند.
از نظر ساختار می‌توانیم این نوع از درب های اتوماتیک را به دو گروه عمده تقسیم کنیم. درب های اتوماتیک کشویی دو لنگه و چهار لنگه. قطعا به دلیل تفاوت در ساختار هریک از این دو درب، کاربردهای متفاوتی را از این دو مدل شاهد خواهیم بود. به عنوان مثال، درب اتوماتیک کشویی دو لنگه بهترین مورد برای اماکنی است که تردد کمتری داشته و نوع چهارلنگه بیشتر برای محیط هایی با رفت و آمد زیاد استفاده می‌شود.

انواع درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک اسلایدینگ به دسته بندی های مختلفی تقسیم می‌شوند. بسته به اینکه برای چه محیط و با چه میزان ترددی به دنبال درب اتوماتیک هستید، انواعی از آن ها را می‌توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال درب های اتوماتیک دو لنگه به گونه ای ساخته شده اند که دو لت یا دو لنگه درب در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در بین انواع درب اتوماتیک کشویی، فضایی بیشتری را اشغال می‌کنند. بیشترین کاربرد این درب ها برای درب پارکینگ، خانه و…است. این درب ها اصولا صدای کمتری نیز نسبت به درب های تک لنگه دارند. در مقابل درب های اتوماتیک چهارلنگه را داریم که بهترین گزینه برای مکان هایی همچون بانک ها و فروشگاه های بزرگ هستند. این درب ها از زیبایی زیادی برخوردارند و جزء رایج ترین و پرمصرف ترین انواع درب اتوماتیک کشویی محسوب می‌شوند.

درب اتوماتیک امروزه یکی از پر مصرف ترین نوع درب های وردی ساختمان ها به شمار میرود . درب اتوماتیک کشویی عموما چهار لت دارد که دو لت متحرک آن روی دو لت ثابت آن باز میشود .حالتی دیگر از این نوع درب برقی وجود دارد که در مواقعی که عرض دهنه کم بوده و میخواهند به صورت یک لت ثابت باشد و دیگری یک لت متحرک که در زمان باز شدن بر روی لت ثابت حرکت میکند .این در مواقعی است که میخواهند از درب شیشه ای اتوماتیک کشویی استفاده کنند .

درب اتوماتیک شیشه ای از دو بخش اصلی الکتریکی و مکانیکی تشکیل یافته است.

1-بخش الکتریکی آن دستگاه یا همان اپراتور میباشد : کنترل باکس و چشمی  و پنل و….

2-بخش مکانیکی همان ظاهر اصلی در اتوماتیک ، شیشه سکوریت و فریم آلمینیومی میباشد.

فروش درب اتوماتیک کشویی
خرید درب اتوماتیک کشویی

لیست قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

در اتوماتیک شیشه ای از دو بخش اصلی الکتریکی و مکانیکی تشکیل یافته که بخش الکتریکی آن دستگاه یا همان اپراتور میباشد و بخش مکانیکی همان ظاهر اصلی درب اتوماتیک ، شیشه سکوریت و فریم آلمینیومی میباشد

در بازار جهانی در اتوماتیک برندهای معتبری وجود دارد که معروفترین و بهترین و باکیفیت ترین دربهای اتوماتیک ساخت سویس بوده که از جمله : record , tormax , gilgen , kaba
و در دسته دوم برندهای آلمانی از جمله : Dorma , geze , belasi
و بعد از این برندها نوبت به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی میرسد که هرکدوم به نوبه خود برندهای خوب ومعتبر میباشند از جمله :
DNG کره
besam سود
dortex تایوان
nabco ژاپن

نکته قابل توجه این است که تمامی برندها نام برده شده از موتور ساخت آلمان Dunker motor استفاده کرده اند
و این روزها شاهد نو ظهور شدن برندهای مختلف ایرانی و چینی با استفاه از موتور دانکر المان در قالب برند وارداتی آلمانی در بازار ایران هستیم.

اجزای اصلی تشکیل دهنده درب اتوماتیک شیشه ای

1- کنترل باکس (control center) : که به این بخش کنترل باکس نیز گفته میشود و تمامی دستورات در اتوماتیک از این مرکز صادر میشود
۲- موتور (motor): این بخش از درب برقی وظیفه باز و بسته کردن لت های متحرک در اتوماتیک را بر عهده دارد
۳-چشمی (sensor): این بخش از درب برقی که از اسمش هم معلوم است وظیفه دیده شدن اجسام متحرک را برعهده دارد
۴-دستک (hanger): به هنگر در اصطلاحات automatic door دستک هم گفته میشود که و وظیفه متصل کردن لت متحرک بر روی ریل آلمینیومی را دارد
۵-ریل آلمینیومی (aluminium)  : کلیه اجزای درب_اتوماتیک اعم از کنترل باکس ، متور ، چشمی ، هنگر ، کنترل پنل داخل این بخش به صورت پک بر روی ریل آلمینیومی قرار میگیرد ونصب میشود
۶-کنترل پنل (panel): درب_اتوماتیک حالت های مختلف باز و بسته شدن را دارا میباشد و با این کلید تنظیم وضعیت ، امکان عوض کردن از حالت اتوماتیک به دستی و حالت زمستانی و تابستانی و دایم باز را به مشتری میدهد

بیشتر بدانید : فروش فوق العاده انواع درب اتوماتیک

منظور از قفل برقی و قفل مکانیکی در دربهای اتوماتیک چیست؟

قفل های برقی و مکانیکی در سیستم دربهای اتوماتیک مهم هستند چرا که درب برقی از لحاظ امنیتی از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو برای قفل نمودن آن از قفل برقی و در مواردی دیگر از قفل مکانیکی یا کلونی استفاده می شود.

قفل در سیستم درب برقی با محدودیت های نظیر نداشتن جای مناسب برای قفل مکانیکی مواجه میباشد.

برای راه اندازی یک سیستم درب اتوماتیک چه مراحلی باید طی شود؟
ابتدا میبایست محل نصب درب برقی مشخص شده و برای زیرسازی آن اقدام نمود . برای زیرسازی درب_اتوماتیک میباسیت یه عدد قوطی اهن ۴۰*۱۰۰ نصب شده باشد.

در مرحله بعدی کارشناسان فروش و یا تیم فنی شرکت به محل نصب رفته و از آماده بودن وکم وکیف محل نصب اطلاعاتی در اختیار نصاب میگذارند
بعد از اقدامات ذکر شده نصاب اقدام به نصب درب برقی میکند .
نصاب ابتدا سیستم مکانیکی درب اتوماتیک را سوار کرده ( شیشه و فریم و ریل) و در مرحله بعدی سیم کشی یا همان بخش الکتریکی درب برقی را انجام میدهد
در مرحله آخر نصاب درب برقی تنظیمات لازم را جهت رضایت مشتری انجام میدهد

مشکلات عمده مشتریان بعد از نصب درب برقی ؟اکثر اوقات بعد از نصب در اتوماتیک مشتریان از باز و بسته شدن بی مورد درب در زمانهای که تردد نمیشود اعتراض دارند و ۲ دلیل برای آن وجود دارد که اولین دلیل و مهمترین دلیل نزدیک بودن محل تردد اجسام متحرک در دیدرس چشمی درب برقی میباشد و دلیل دوم بالا بودن حساسیت چشمی درب اتوماتیک میباشد . برای حل این مشکلات میبایست در مرحله اول از نصاب درخواست کاهش حساسیت چشمی درب برقی کرد و در مرحله دوم درخواست چشمی مادون دار یا همان اکتیو ایتک کرد تا این مشکل برطرف گردد.

قیمت درب اتوماتیک کشویی
انواع درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک کشویی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

درب های اتوماتیک کشویی انواع گوناگونی دارند. اما به طور کلی اجزای تشکیل دهنده اصلی آن ها به شرح زیر هستند.

اپراتور ( سیستم بازکننده درب). در درب های کشویی موتور گیربکس وظیفه باز و بسته شدن درب را برعهده دارد.
شیشه سکوریت. البته درب های اتوماتیک کشویی از جنس های دیگری همچون فلز و چوب نیز ساخته می‌شوند که متداول ترین آن ها شیشه سکوریت است.
پروفیل هایی که شیشه سکوریت را درون آن جاگذاری می‌کنند.
کلید انتخاب وضعیت دیجیتال درب
 سنسورهای مخصوص درب از جمله سنسورهای مادون قرمز و سنسورهای مایکروویو
تجهیزاتی همچون قفل برقی، موتور و باتری
 منبع تغذیه

مزایای درب اتوماتیک کشویی

شاید برایتان سوال باشد که علت تقاضای بیش از حد بازار به خرید انواع درب اتوماتیک کشویی چیست و این نوع درب ها چه خصوصیات و مزایایی به همراه دارند که تا این حد به محبوبیت رسیده اند؟ در ادامه با برخی از مزایای درب اتوماتیک کشویی آشنا می‌شویم.

این درب ها ظاهری بسیار زیبا و لوکس داشته و با معماری های جدید و مدرن هماهنگی بیشتری دارند.
 رفت و آمد و تردد در محیط های عمومی را آسان تر می‌کنند.
از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.
نصب این درب ها برخلاف تصور بسیاری از افراد آسان است و تنظیمات آن در مقایسه با دیگر انواع درب اتوماتیک راحت تر انجام می‌شود.
 طراحی این درب ها به گونه ای است که می‌توان مدت زمان باز یا بسته بودن آن را تغییر داد.
این درب ها مجهز به جعبه کنترل پیشرفته هستند.
 دارای صفحه نمایش بوده و می‌توان خطاها و مشکلات بوجود آمده را از طریق این صفحه نمایش مشاهده کرد.
مجهز به قفل امنیتی هستند.
مجهز به قفل حفاظتی در شب هستند.
سرعت باز و بسته شدن درب قابلیت تنظیم دارد.
این درب ها مجهز به باتری و شارژر هستند. بنابراین در صورت قطع شدن برق از کار نخواهند افتاد.
باکیفیت ترین و مقاوم ترین مواد اولیه در ساخت این درب ها استفاده شده است.

کاربردهای درب اتوماتیک کشویی

با مطالبی که تاکنون ارائه شد، تاحدودی با کاربردها و موارد مصرف درب های اتوماتیک کشویی آشنا شدیم. اما گستره استفاده از این درب ها وسیع تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. از این درب ها در موارد زیر استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک بانک ها
درب اتوماتیک برای درمانگاه ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها
مطالعه بیشتر: درب اتوماتیک بیمارستانی
 درب اتوماتیک برای مغازه ها
 درب اتوماتیک برای فروشگاه های بزرگ و کوچک، مراکز تجاری، پاساژها، سوپر مارکت ها و…
درب اتوماتیک برای ورودی و خروجی فرودگاه ها
 درب اتوماتیک برای ساختمان های اداری و شرکت ها
درب اتوماتیک برای اماکن تفریحی و سالن های ورزشی
درب اتوماتیک برای ایستگاه های مترو و…

نکات مهم پیش از خرید درب اتوماتیک کشویی

از آن جایی که این درب ها جزء پرفروش ترین و محبوب ترین انواع درب اتوماتیک در بازار شناخته می‌شوند، بازار خرید و فروش آن ها رونق قابل توجهی گرفته است. به همین علت فروشگاه ها و مجموعه‌های زیادی در این حوزه اقدام به عرضه کالا می‌کنند که البته تمامی این مجموعه ها از اعتبار کافی برخوردار نیستند. سعی کنید پیش از خرید از اعتبار فروشگاه و کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید. تمامی قطعات و تجهیزات جانبی درب را بررسی کرده و از سالم بودن آن ها مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که محصول عرضه شده انرژی کمی مصرف می‌کند و در طولانی مدت دچار مشکل نمی‌شود. همچنین اطلاعات کافی درخصوص میزان سرعت باز و بسته شدن درب و امنیت آن بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اطلاعات دنیای روز انوع درهای اتوماتیک، پارتیشن شیشه ای و یا نرده شیشه ای با بلاگ یاشیل در همراه باشید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×