درب اتوماتیک گرد

درب اتوماتیک گرد | نارلترین قیمت

چند سالی می‌شود که استفاده از درب‌های اتوماتیک رواج یافته است و علاوه بر آسایش و راحتی که برای افراد به همراه دارد، باعث افزایش زیبایی و معماری ساختمان می‌شود. متقاضیان استفاده از این درب‌ها آنقدر زیاد شدند که باعث شد برای مکان‌ها مختلف انواع مختلفی از درب اتوماتیک تولید شود. یکی از انواع آن، درب اتوماتیک گرد است. در این مقاله از یاشیل در قصد داریم به معرفی درب اتوماتیک گرد بپردازیم.

درب اتوماتیک گرد چیست؟

درب اتوماتیک گرد را با نام‌های مختلفی مانند درب اتوماتیک قوسی، کرو، نیم دایره می‌شناسند. این نوع درب اتوماتیک برای مکان‌هایی مثل ساختمان‌هایی که نمای بیرونی آن گرد است استفاده می‌کنند و همین هماهنگی که بین نمای ساختمان و درب وجود دارد، زیبایی ساختمان را چندین برابر می‌کند. علاوه بر این، درب اتوماتیک گرد برای مکان‌هایی که نیاز به عرض بیشتری برای ورود و خروج دارند مناسب است.این سیستم مشابه دربهای اتوماتیک کشوئی عادی است با این تفاوت که از لحاظ ظاهر این درب به صورت منحنی طراحی و ساخته می شود. به جهت نوع عملکرد این سیستم محدودیتی در میزان تعریض نیم دایره این نوع درب وجود ندارد و به این جهت تقریباً نمای اشکال مورد درخواست مشتریان قابل ساخت می باشد. معمولاً استفاده از این نوع سیستم جهت معماری هایی که در آن از ترکیب های منحنی استفاده شده در زیبائی ورودی ساختمان بسیار موٴثر است.

 

انواع درب اتوماتیک گرد
قیمت درب اتوماتیک گرد

درب اتوماتیک تمام گرد

درب اتوماتیک تمام گرد، یک نوع درب اتوماتیک شیشه‌ای است که به صورت گردشی و در محور عمودی خود، چرخش می‌کند. این نوع درب، به دلیل طراحی گرد و شفافیت شیشه‌ها، ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی دارد که آن را از سایر درب‌ها متمایز می‌کند. درب اتوماتیک تمام گرد با طراحی شفاف و زیبا، جذابیت و زیبایی به فضاها اضافه می‌کند.

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای نیم گرد و تمام گرد

درب های اتوماتیک شیشه ای نیم‌گرد و تمام‌گرد دارای عملکرد مشابه با چند تفاوت کوچک هستند. در ادامه توضیحاتی درباره عملکرد هر یک از آن‌ها آمده است:

– درب اتوماتیک شیشه ای نیم‌گرد: این نوع درب شیشه ای شامل یک یا دو بال‌های شیشه‌ای است که از یک محور مرکزی درب گردش می‌کند. بسته شدن و باز شدن درب معمولا توسط یک موتور الکتریکی کنترل می‌شود که در قسمت پایین درب قرار دارد. برای باز کردن و بستن درب، کاربر معمولا از یک دکمه یا سوئیچ استفاده می‌کند که در محل کنترل درب قرار دارد. همچنین، در برخی مدل‌ها، قابلیت گشاد شدن خودکار در صورتی که کاربر در محدوده درب وجود داشته باشد نیز وجود دارد.

– درب اتوماتیک شیشه ای تمام‌گرد: این نوع درب شیشه ای شامل یک یا دو صفحه شیشه‌ای است که یک حلقه پایه‌دار با قطر کامل دارد. درب شیشه ای تمام‌گرد معمولا با استفاده از یک موتور الکتریکی و نظام جابجایی مغناطیسی کنترل می‌شود. کاربر همچنین می‌تواند از یک دستگاه کنترل از راه دور استفاده کند تا درب را باز و بسته کند. درب شیشه ای تمام‌گرد معمولا در اتاق‌های کار، فروشگاه‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های اداری نصب می‌شوند.

انواع درب اتوماتیک گرد کدام است ؟

درب‌های اتوماتیک گرد به دو نوع پیوسته و تیغه‌ای تقسیم می‌شوند.

درب‌های اتوماتیک گرد پیوسته به طور معمول با یک رینگ کامل از ورق فلزی ساخته شده‌اند که به دور دیسک بزرگ در قسمت بالای درب قرار می‌گیرد. این رینگ با یک موتور مجهز به یک دورنما ساعت مانند پیوسته می‌چرخد و درب را با خود بکشاند.

درب‌های اتوماتیک گرد تیغه‌ای با تعدادی تیغه فلزی یا پلاستیکی ساخته شده‌اند که به محور مشترک در قسمت بالای درب وصل شده‌اند. این درب‌ها همچنین با موتوری مجهز به دورنمای ساعت‌مانند که توسط یک ریموت کنترل کنترل می‌شوند، کار می‌کنند. هنگامی که درب باز می‌شود، تیغه‌ها به طور افقی به راست و چپ باز می‌شوند تا شکل گرد درب را بسازند.

بیشتر بدانید :  انواع درب اتوماتیک به همراه لیست قیمت 

خرید درب اتوماتیک گرد

ویژگی درب اتوماتیک گرد چیست؟

زیبا و سازگار با نماهای منحنی
قابل اجرا به صورت نیم دایره، دایره کامل و یا بیضی
امکان ارتباط با انواع سیستم های کنترل تردد و BMS
دارای میکروکنترل هوشمند با انواع تنظیمات کاربردی برای کاربران
دارای سیستم ضد برخورد هوشمند
قابل اجرا تا وزن هر لنگه 120 کیلوگرم و عرض بازشو مفید 2 متر
پر قدرت و کارا برای درب های سنگین
طراحی منحصر به فرد، کارایی بالا و سیستم متحرک هوشمند
حرکت بی صدا، روان و سریع
گستردگی و تنوع طراحی
افزایش میزان بازشوی عرض دهانه به طور اتوماتیک به منظور تسهیل در رفت و آمد دو طرفه

مکان های پر کاربرد درب اتوماتیک گرد

 

  1. دربهای اتوماتیک تلسکوپی
  2. دربهای اتوماتیک کشویی
  3. دربهای اتوماتیک گرد
  4. دربهای اتوماتیک گردان
  5. دربهای اتوماتیک بیمارستانی
  6. دربهای اتوماتیک آکاردئونی
خرید درب اتوماتیک گرد
قیمت درب اتوماتیک گرد

خدمات پس از فروش و گارانتی

به دلیل اینکه این نوع درب‌ها از قطعات الکترونیکی تشکیل شده است باید حتما دارای گارانتی معتبر باشد تا اگر یکی از این قطعات با مشکلی مواجه شد، بتوان بر اساس خدمات پس از فروش آن را تعمیر کرد و یا از گارانتی آن استفاده کرد و آن را تعمیر کرد.

کیفیت قطعات استفاده شده در درب اتوماتیک گرد

برای اینکه از بابت کیفیت قطعات استفاده شده در آن خیالتان راحت باشد، همیشه از برندهای معتبر و معروف استفاده کنید. برندهای معروف همیشه از قطعات با کیفیت در طراحی و تولید این نوع درب‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین همیشه قبل از خرید در مورد برند تولید کننده درب اتوماتیک تحقیق کنید و از کیفیت کار آن‌ها مطلع شوید.

جهت مشاوره رایگان با یاشیل در و استعلام قیمت لطفا با ما در تماس باشید.

ویژگی درب اتوماتیک گرد که باعث محبوبیت آن شده است چیست؟

  • استفاده از آن راحت است.
  • به دلیل اتوماتیک بودن باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.
  • ظاهر زیبا و منحصر به فرد و سازگار با محیط‌های مختلف دارد.
  • استفاده از آن برای افراد ناتوان و یا مسن مناسب است زیرا نیازی به بازو بسته کردن آن با دست نیست.
  • دارای میکروکنترل هوشمند هستند و قابلیت تنظیم برای استفاده در موقعیت‌های مختلف را دارد.

در هنگام خرید درب اتوماتیک گرد به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر سازنده ساختمان هستید و یا اینکه فردی هستید که پس از بازسازی ساختمان به دنبال خرید درب اتوماتیک گرد هستند، باید در هنگام خرید به نکاتی که در ادامه آن را بیان می‌کنیم توجه کنید.

درب ااتوماتیک نیمه گرد

اتصال درب اتوماتیک شیشه ای گرد به سیستم حفاظتی

همه درب‌های اتوماتیک این قابلیت را دارند که می‌توان آن را به سیستم حفاظتی و نظارتی نصب کرد. این ویژگی برای مکان‌های عمومی و ادارات بسیار مهم و کارگشا است. مثلا درب اتوماتیک را می‌توان به سیستم کنترل عبور و مرور مجهز کرد.

در این شرایط افراد برای عبور و مرور از این درب‌ها باید از کارت یا اثر انگشت و یا چهره نگاری استفاده کنند. این ویژگی برای مکانهای شلوغ و پرتردد و یا مکان‌هایی که به لحاظ امنیتی باید کنترل بالایی روی آن وجود داشته باشد بسیار مهم است.

علاوه براین از نظر حفاظتی این درب‌ها این قابلیت را دارند که به سیستم اطفای حریق متصل شود. به این صورت که اگر در داخل ساختمان آتش سوزی رخ دهد این درب‌ها آژیر می‌کشند و آتش نشانی نیز مطلع می‌شود. این ویژگی برای جلوگیری از خسارات شدید و پیشرفت آتش سوزی بسیار تاثیر گذار است.

 

بخش‌های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای گرد

درب اتوماتیک از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. در این بخش به معرفی بخش‌های مختلف آن می‌پردازیم.

درب اتوماتیک گرد
انواع درب اتوماتیک گرد

فریم و شیشه درب اتوماتیک

فریم درب اتوماتیک از جنس فلز است به خصوص آلومینیوم ساخته شده است. آلومینیوم به کار رفته در این درب دارای پوششی از مواد شیمیایی است. این پوشش آلومینیوم را در برابر خوردگی و زنگ زدگی حفظ می‌کند. این فریم‌ها در رنگ‌های متفاوت سفید، طلایی، نقره‌ای تولید می‌شود. بر اساس نوع معماری ساختمان از هر کدام از این رنگ‌ها می‌توان استفاده کرد.

بخش شیشه ای درب اتوماتیک، از شیشه‌های بسیار مقاوم و حرارت دیده که به آن شیشه سکوریت گفته می‌شود، استفاده می‌شود. روی این شیشه‌ها آرام و لوگوی کمپانی یا شرکت مورد نظر حک می‌شود. این شیشه‌ها به صورت منحنی طراحی می‌شود و قوسی در حدود 180 تا 360 درجه دارد. این میزان قوس به نوع معماری ساختمان و یا خواسته کارفرما بستگی دارد.

قسمت تنظیمی درب اتوماتیک گرد

قسمت تنظیمی درب اتوماتیک گرد، جعبه‌ای است که در قسمت بالای درب قرار گرفته است. در این جعبه موتور، غلتک، تسمه و سایر اجزای آن قرار گرفته است. در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه‌ای باید این قسمت باز شود تا به اجزای داخل آن دسترسی پیدا شود.

 

استفاده از درب اتوماتیک گرد برای چه مکان‌های مناسب است؟

این نوع درب به دلیل زیبایی خاصی که دارد برای مکان‌های لوکس مانند هتل‌ها، مراکز تجاری و پاساژها، برج‌های مسکونی، شعبات بانک ها و فرودگاه‌ها و هر مکان دیگری که داشتن معماری زیبا برای آن مهم است، مناسب است. همچنین این نوع درب برای فضاهای که کم عرض هستند بیشتر استفاده می‌شود.

قیمت درب اتوماتیک گرد بر اساس چه معیاری تعیین می‌شود؟

قیمت درب اتوماتیک گرد بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می‌شود و بر این اساس قیمت‌های مختلفی دارد. یکی از این معیارها متریال استفاده شده در درب برقی گرد است. نوع و برند موتور استفاده شده در آن، نوع چشمی، جنس فلزی که در آن به کار رفته است همگی موارد تاثیر گذار در قیمت درب اتوماتیک هستند. بدیهی است که هرچقدر کیفیت اجزای این درب بیشتر باشد قیمت نهایی بالاتر می‌رود.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت درب اتوماتیک گرد، متراژ و عرض درب ورودی است. هرچقدر متراژ شیشه و چارچوب‌های فلزی که در درب استفاده می‌شود بیشتر باشد قیمت نهایی درب بیشتر خواهد بود. به همین دلایلی که در بالا بیان شد، نمی‌توان یک قیمت کلی برای درب اتوماتیک بیان کرد. برای اطلاع از قیمت این نوع درب باید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

کلام پایانی

در این مقاله ویژگی‌ها و کاربرد درب اتوماتیک گرد را معرفی کردیم. با توجه به اینکه درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارد شما می‌توانید بر اساس نوع معماری و کاربرد بنا نوع مناسب آن را انتخاب کنید. برای انتخاب مدل مناسب با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×