fix point glass fance

نرده شیشه ای فیکس پوینت

در صنعت ساخت تجهیزات ساختمانی، احتمالا با عناوین و عباراتی رو به رو می‌شوید که بسیاری از آن‌ها برای شما آشنا نیست. یکی از این موارد می‌تواند نرده شیشه ای فیکس پوینت باشد. این سازه یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین انواع نرده شیشه ای در بازار داخلی است که در ابعاد گوناگون عرضه می‌شود.

می‌توان گفت این نرده‌‌ها جزء شیک‌ترین و البته پرطرفدارترین حفاظ‌ها هستند که در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند. برای اینکه بدانید نرده شیشه ای فیکس پوینت چیست و چه مزایایی دارد، در ادامه با ایم مقاله از یاشیل در همراه باشید.

نرده شیشه ای فیکس پوینت چیست؟

حفاظ‌های به کار رفته در ساختمان‌های مسکونی و اداری، از متریال مختلفی ساخته می‌شوند که پرکاربردترین آن‌ها عبارتنداز: حفاظ‌ها و نرده‌های استیل و حفاظ‌ها و نرده‌های شیشه‌ای.

در این میان نرده‌های شیشه‌ای به دلیل انتقال نور و وسعت دید مناسب، یکی از پرطرفدارترین حفاظ‌ها به شمار می‌روند. نرده شیشه ای فیکس پوینت یکی از جدیدترین محصولات عرضه شده به بازار است که برای اتصالات به کار رفته در آن از یراق آلات آلومینیومی و استیل به شکل نقطه‌ای استفاده می‌کنند. کاربردهای این نرده‌ها بسیار متنوع است و می‌توان برای امنیت بیشتر در ساختمان‌های اداری، مسکونی، راه پله ها، فروشگاه‌ها و… از آن‌ها استفاده کرد.

نرده شیشه ای fix point بهترین انتخاب برای مکان‌هایی است که با محدودیت فضا مواجه هستند. از آن جایی که اتصالات این نرده‌ها به صورت نقطه‌ای انجام می‌شود، در نصب آن‌ها نیازی به اتصالات بزرگ نیست. عدم استفاده از اتصالات بزرگ باعث می‌شود تا سطح نرده شیشه ای کاملا یکنواخت و صاف باشد که این عامل در زیبایی و شیک بودن آن تاثیرگذار است. مجموعه‌های مختلفی در زمینه تولید و عرضه انواع نرده شیشه ای فیکس پوینت فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاع از جدیدترین انواع نرده شیشه ای فیکس پوینت و استعلام قیمت آنها با کارشناسان ما در یاشیل در، در ارتباط باشید.

قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت

مطالعه بیشتر :  خرید نرده شیشه ای در انواع مختلف 

نرده شیشه ای فیکس پوینت

فروش نرده شیشه ای

نکات مهم در اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت

برای اینکه عملیات نصب و اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت به درستی انجام شود، بایستی به نکاتی دقت داشته باشید. برخی از مهم‌ترین نکات در اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت به شرح زیر هستند:

  • از آن جایی که هر فضا، معماری و شرایط خاص خود را دارد، بایستی پیش از سفارش نرده شیشه ای فیکس پوینت در جریان محاسبات ساختاری آن قرار بگیرید. اینکه نرده تحمل چه میزان باری را داراست و در چه سطح کیفی قرار دارد. فروشندگان کالا می‌توانند در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهند.
  • نرده شیشه ای فیکس پوینت استانداردهای بسیار بالایی در ساخت دارد. از این رو در هنگام نصب روی انواع سازه آجری، بتنی و فلزی، انعطاف خوبی از خود نشان می‌دهد. اما با این حال عمر سازه شما نیز می‌بایست در نظر گرفته شود. گاه متریال به کار رفته در ساخت یک ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و به دلیل نداشتن استحکام کافی ممکن است اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت روی آن‌ها با شکست مواجه شود. پس حتما سال ساخت سازه خود را در نظر داشته باشید.
  • اتصالات فیکس پوینت انواع مختلفی دارند که هرکدام برای شرایط خاصی تولید می‌شوند. بنابراین برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین اتصالات را برای سازه خود انتخاب کنید، می‌توانید از کارشناسان مربوطه مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.
 
انواع نرده شیشه ای فیکس پوینت

شما می توانید با یک تماس تلفنی با واحد مشاوره و فروش ما از خدمات کارشناسان با تجربه برای سوال در مورد قیمت انواع نرده شیشه ای بهرمند شوید.

نحوه نصب نرده شیشه ای فیکس پوینت

نصب نرده شیشه‌ای فیکس پوینت یک فرآیند نسبتاً ساده است که می‌توانید با رعایت مراحل زیر انجام دهید:

1. ابتدا محل نصب را با دقت انتخاب کنید و ابعاد لازم را با دقت اندازه بگیرید.

2. سپس شیشه را برید و با دقت روی نرده اصلی قرار دهید.

3. نرده را در محل مورد نظر که پیش از این تعیین کرده‌اید، نصب کنید و با استفاده از سیم‌های فلزی آن را به سقف، دیوار یا پایه‌های فلزی مربوطه بچسبانید.

4. به کمک شیشه یا راهنمایی دیگری، محل نهایی شیشه را تعیین کنید، سپس به کمک چسب و روکش چسبی آن را روی نرده بچسبانید.

5. در پایان با دقت نهایی، چک کنید که نرده به درستی نصب شده و با توجه به راهنمایی‌های تولید کننده، از امنیت کافی برخوردار باشد.

اگر شما تنها می‌خواهید شیشه را بر روی نرده بگذارید، یکی از روش‌های ساده‌تر را می‌توانید دنبال کنید. در این روش، دو زاویه شیشه را با استفاده از پره‌های مربوطه تثبیت کرده و سپس برای چسباندن به نرده از چسب و روکش چسبی استفاده کنید.

خرید نرده شیشه ای فیکس پوینت
خرید نرده شیشه ای فیکس پوینت
قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت

مشخصات فنی نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت (fixed point) معمولاً شامل پایه‌هایی است که به سطح زمین یا سقف نصب می‌شوند و شیشه‌هایی که به پایه‌ها یا ستون‌ها اتصال داده می‌شوند. در این نوع نرده شیشه‌ای، شیشه‌ها به پایه‌ها یا ستون‌ها چسبانده می‌شوند و نمی‌توانند جابجا شوند.
 
مشخصات فنی نرده شیشه‌ای فیکس پوینت عبارتند از:
۱- ضخامت شیشه: شیشه‌های استفاده شده اغلب در ضخامت‌های ١٠ میلی‌متر تا ١٢ میلی‌متر می‌باشند.
۲- نوع شیشه: این نوع نرده شیشه‌ای عموما از شیشه‌های لمینته یا تمپر شده ساخته می‌شوند.
۳- نوع پایه: عموما دسته‌ای از فلزات مانند استیل، آلومینیوم و … به کار گرفته می‌شود.
۴- ابعاد پایه: بسته به نوع پروژه و نیاز سفارش دهنده متغیر است.
۵- ابعاد شیشه: بسته به نوع پروژه و نیاز سفارش دهنده متغیر است.
۶- نوع بسته بندی: نحوه بسته بندی محصول برای حفاظت در حین حمل و نقل مهم است.
۷- نوع و قدرت چسب: این نوع نرده شیشه‌ای معمولا با چسب پایه‌ای قوی به پایه‌ها یا ستون‌ها چسبیده می‌شود. 
 
امیدوارم این توضیحات به شما کمک کافی کرده باشد.
خرید نرده شیشه ای فیکس پوینت
قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت
 

انواع اتصالات نرده شیشه ای فیکس پوینت

نرده شیشه ای فیکس پوینت که به نرده شیشه‌ای دکمه‌ای نیز معروف است، برای اینکه بتواند به درستی در محل مورد نظر نصب شود به اتصالاتی نیاز دارد. انواع بست نگهدارنده و متصل کننده نرده شیشه‌ای به محل عبارتند از: اتصالات فیکس پوینت آلومینیومی و اتصالات فیکس پوینت استیل. در ادامه به طور مجزا با هریک از این اتصالات آشنا می‌شویم.

فیکس پوینت آلومینیومی

از ویژگی‌های این نوع اتصالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اصولا این بست از جنس آلومینیوم درجه یک با آلیاژ صنعتی ۶۰۶۳ تولید می‌شود.
  • این اتصالات در برابر فشار زیاد تحمل و مقاومت بالایی دارند.
  • می‌توانند وزن بالای شیشه‌های لمینت شده را به خوبی تاب آورند.
  • این بست در سه رنگ مختلف نقره ای، مشکی و طلایی در بازار وجود دارد.

فیکس پوینت استیل

  • این نوع بست از استنلس استیل و آلیاژ صنعتی ۳۰۴ ساخته می‌شود.
  • این بست نگهدارنده نیز همانند نوع آلومینیومی مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد.
  • در بازار داخلی دو نوع اتصالات فیکس پوینت استیل وجود دارد. فیکس پوینت‌های تولید داخل و فیکس پوینت‌های وارداتی. از این میان، نوع وارداتی از نظر زیبایی استانداردهای بالاتری داشته و همچنین سنگین وزن‌تر است.
  • اصلی‌ترین و رایج‌ترین رنگ فیکس پوینت استیل در بازار، رنگ نقره‌ای است. اما برخی از تولیدکنندگان با عملیات آبکاری نمونه‌های رنگی دیگری همچون طلایی و شامپاینی را نیز به بازار وارد می‌کنند.
قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت

انواع بست نرده شیشه ای فیکس پوینت

بست نرده شیشه‌ای فیکس پوینت یا شیشه‌ای ثابت معمولاً با نام‌های زیر شناخته می‌شوند:
 
1. بست نرده شیشه‌ای تک لایه: در این نوع نرده، شیشه تک لایه و بدون هیچگونه ایمنی و یا افزودنی دیگری مانند پلاستیک یا فیلم نشسته است.
 
2. بست نرده شیشه‌ای دو لایه: در این نوع نرده، دو شیشه موازی و با حداقل یک فضای خالی در میان قرار دارند که عملکرد حفاظتی بیشتری در مقابل ضربه و شکستگی دارند.
 
3. بست نرده شیشه‌ای سه لایه: در این نوع نرده، سه شیشه موازی قرار دارند و با حضور فیلم ایمنی میان شیشه‌ها عملکرد ایمنی افزوده شده است.
 
4. بست نرده شیشه‌ای لامینه: در این نوع نرده، دو یا چند شیشه با یکدیگر لامینه شده‌اند و برای افزایش ایمنی در مقابل ضربه، فیلم PVB بین شیشه‌ها قرار داده می‌شود.
 
5. بست نرده شیشه‌ای دوجداره: این نوع نرده شیشه‌ای از دو لایه شیشه تشکیل شده است که هر دو شیشه آن دارای ویژگی‌های ایمنی هستند، به علاوه فضای هوا در میان شیشه‌ها قرار گرفته است.
نرده شیشه ای فیکس پوینت
نرده شیشه ای فیکس پوینت
خرید نرده شیشه ای فیکس پوینت

مزایای استفاده از نرده شیشه ای فیکس پوینت

حال که با نرده شیشه ای فیکس پوینت و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، بهتر است کمی درخصوص مزیت‌های استفاده از آن هم صحبت کنیم. این نوع حفاظ علاوه بر زیبایی مزایای دیگری را نیز به همراه دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم شدن و رگلاژ یکی از مزایای مهم نرده شیشه‌ای فیکس پوینت است. در نصب و راه اندازی حفاظ، گاه خطای انسانی و تراز نبودن مکان باعث می‌شود تا نرده به خوبی در محل جایگذاری نشود. اما این مسئله درخصوص نرده شیشه ای فیکس پوینت وجود ندارد و شما می‌توانید به طور دقیق آن را در محل نصب کنید.
  • در ساخت نرده شیشه‌ای فیکس پوینت از قطعات مختلفی استفاده شده است. تنوع جنس به کار رفته در نرده فیکس پوینت که شامل فولاد، آلومینیوم و استیل است، موجب شده تا خریداران بتوانند به تناسب نیاز و سلیقه خود مناسب‌ترین نوع آن را خریداری کنند.
  • علاوه بر این موارد شما می‌توانید از شیشه‌های رنگی برای این نوع حفاظ استفاده کنید.

از نرده شیشه ای فیکس پوینت در چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

در حفاظ شیشه‌ای فیکس پوینت، فضای پویایی بسیار کمی برای حرکت و انتخاب موقعیت وجود دارد، اما با توجه به طراحی و ساختار حفاظ و نیاز مشتری، فضاهای مختلفی می‌توانند با استفاده از این نوع حفاظ ایجاد شوند. به طور کلی، حفاظ شیشه‌ای فیکس پوینت برای فضاهای پرتردد و با استفاده از طراحی‌های مختلف استفاده کرد، از موارد استفاده از نرده شیشه ای فیکس پوینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • ساختمان‌های اداری و تجاری ، مغازه‌ها و رستوران‌ها
  • ساختمان‌های مسکونی
  • راه پله‌ها
  • اطراف استخر
  • ویلاها
  • روف گاردن
  • تراس
  • نرده شیشه ای بالکن
  •  نمایشگاهی و گالری‌ها 

از آن جایی که نرده شیشه‌ای فیکس پوینت به یکی از محبوب‌ترین انواع حفاظ و جان پناه مبدل شده است، طبیعی است که بازار خرید و فروش آن از رونق قابل توجهی برخوردار شود. بنابراین بهتر است در خرید خود، حتما از اعتبار فروشگاه موردنظر اطمینان حاصل کنید تا محصولات درجه یک و اصل نصیبتان شود. از جمله فروشگاه های معتبری که در این زمینه می توان به گروه صنعتی یاشیل در اشاره کرد.

انواع نرده شیشه ای
فروش نرده شیشه ای

قیمت نرده شیشه ای فیکس پوینت

تعیین قیمت نرده شیشه ای براساس مدل یراق آلات و اتصالات نگهدارنده جام های شیشه ای و کیفیت شیشه هایی است که به برای دیواره محافظ استفاده می شود. به صورت کلی اگر در اجرای نرده از شیشه های سکوریت با ضخامت پایین تر استفاده شود هزینه مونتاژ و نصب نرده شیشه ای ارزان تر خواهد بود البته این کاهش قیمت با افت ایمنی نهایی کار همراه است. قیمت نرده شیشه ای برای مدل هایی که با شیشه لمینت اجرا می شوند به مراتب گرانتر و در نهایت نرده ایمن تر خواهد بود.
به صورت کلی عواملی که در تعیین قیمت نرده شیشه ای موثر هستند عبارتند از:
1. ارتفاع قیمت تمام شده نرده شیشه ای.
2. ابعاد و ضخامت جام های شیشه ای.
3. کیفیت شیشه های استفاده شده در دو نوع سکوریت یا لمینت.
توجه داشته باشید اگر ارتفاع نرده شیشه ای کمتر از 100 سانتیمتر باشد مبنای قیمت گذاری بر اساس متر طول کار اجرا شده می باشد و در صورتی که این ارتفاع بیشتر باشد محاسبه قیمت نرده شیشه ای بر مترمربع انجام می شود. برای استعلام از قیمت و شرایط فروش نرده شیشه ای با مشاوران ما در یاشیل در ، در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×