پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای

پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای

پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای از پراستفاده‌ترین مواد و مصالحی است که برای ساخت و ساز فضاهای اداری، دانشگاهی، بیمارستانی، سالن‌های کنفراس و… به صورت دو جداره یا تک جداره استفاده می‌شود. در حال حاضر پروفیل آلومینیومی برای پارتیشن‌های شیشه ای، به دلایلی مثل مقاومت زیاد و تنوع رنگی بالا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه می‌خواهیم در این مقاله از یاشیل در راجع به ویژگی‌ها و مزایای مختلف این نوع پروفیل صحبت کنیم.

ویژگی های مهم پروفیل آلومینیومی پارتیشن شیشه ای

پروفیل‌ها در نهایت ظرافت ساخته می‌شوند و مراحل آماده‌سازی آن‌ها معمولا در کوره انجام می‌شود. به همین دلیل پروفیل‌های آلومینیومی حداکثر کیفیت و سختی را خواهند داشت. بیشتر این محصولات به صورت آنادایز بوده و زیبایی منحصر به فردی به فضای مورد نظر می‌بخشد.

هرچقدر اسکلت و پروفیل پارتیشن شیشه ای از مقاومت بیشتری برخوردار باشد، به همان نسبت اتصالات قوی‌تری هم در آن‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین استفاده از پروفیل‌های باکیفیت و با مقاومت بالا ضروری خواهد بود.

از ویژگی‌های بسیار مهم پروفیل‌ها در پارتیشن‌ها این است که برخلاف ظرافتی که دارند، می‌توانند صوت بالا را به خوبی مهار کنند. به همین دلیل از آن‌ها برای اداره‌ها و جدا کردن سالن‌های کنفرانس استفاده می‌کنند.

در هنگام خرید پروفیل، حتما مرغوبیت آن را در اولویت قرار دهید. بیشتر سازندگان برای ساخت آن‌ها از فرایندهای مخصوص با فرمول‌های ویژه استفاده می‌کنند. بنابراین ساخت آن‌ها طبق استاندارد بوده و با گارانتی به خریدار تحویل داده می‌شود. در مرحله تولید پروفیل‌ها تست‌های مختلفی روی انها انجام شده و کیفیت‌سنجی می‌شوند.

نکات مهم درباره پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای

در تولید پارتیشین‌های شیشه ای فریم لس، برای پایه‌ها و جداره‌های آن‌ها، پروفیل‌های آلومینیومی و یا آهنی به کار می‌برند. اما پروفیل‌های آلومینیومی از جهاتی با یکدیگر متفاوت‌اند که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

کیفیت آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای باید به نحوی باشد که در پرداخت سطح آن، آنادایز و رنگ کاری آن بسیار خوب جلوه دهد. همچنین نباید ناخالصی در مواد اولیه آن وجود داشته باشد؛ چون استحکام آن را کاهش می‌دهد.

ظرافت پروفیل

اگر مواد اولیه در آلومینیوم‌ها باکیفیت باشد، سازندگان در ساخت پارتیشن‌های شیشه ای این امکان را خواهند داشت تا با ظرافت هرچه بیشتر، ابعاد کوچک را در کنار هم قرار دهند. البته ظریف بودن کار به این معنا نیست که از قدرت و استقامت آن‌ها کاسته می‌شود.

پروفیل آلومینیومی

رنگ و آبکاری

غیر از این که رنگ و آنادایز در پوشش خارجی این مواد بسیار مهم است، نکته قابل توجه دیگری هم وجود دارد که آن همرنگ بودن دستگیره‌ها و لولای درب‌ها با رنگ پروفیلی است که در چارچوب درب به کار می‌رود. معمولا این نکات برای مهندسان و کارشناسان طراحی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در زیبایی نهایی کار تاثیر بسزایی دارد.

مطلب مرتبط: پارتیشن شیشه ای برای آشپزخانه

عایق صوتی

پروفیل‌هایی که در سایت درب یاشیل وجود دارند دارای یک سری قطعات لاستیکی هستند که در دو طرف شیشه جایگذاری می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا پارتیشن‌های شیشه ای از بالاترین عایق صوتی ممکن در سیستم خود بهره ببرد. این قطعات و مواد پلاستیکی معمولا در اطراف چهارچوب درب‌ها قرار گرفته تا در صورت باز و بسته شدن آن‌ها، عایق صوتی برای فضای مورد نظر کامل شود. قطعات پلاستیکی در این پروفیل‌ها به صورتی طراحی شده اند که پارتیشن‌های شیشه ای علاوه بر عایق صوتی، عایق حرارتی و برودتی هم باشند.

پروفیل درب

مشکلی که برخی از سازندگان پارتیشن‌های شیشه ای دارند این است که برای چهارچوب درب، پروفیل مخصوص ندارند. اما خوشبختانه پارتیشن‌های فریم لس موجود در سایت یاشیل این پروفیل آلومینیومی را دارند. این پروفیل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استقامت درب را بالا برده و از ایجاد فاصله در بین شیشه‌ها جلوگیری می‌کنند. در این صورت دیگر هیچ خللی در عایق‌بندی صوتی، حرارتی و برودتی شیشه‌ها هم ایجاد نمی‌شود.

یراق آلات

یراق آلاتی که در پروفیل آلومینیومی پارتیشن شیشه ای استفاده می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی داشته و به بهترین نحو طراحی و تولید می‌شوند. استفاده از برندهای معروف پروفیل‌ها، در کیفیت خوب محصول و بالا رفتن عمر آن تاثیر گذار خواهد بود.

مزایای پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای

  •  پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای، دارای فریم‌های بسیار نازک و ظریف است که می‌توانند وزن بالای شیشه‌ها را در ابعاد بزرگ و کوچک، به راحتی تحمل کنند. همچنین دید یکپارچه، تمیز و شفاف را ایجاد خواهند کرد.
  •  این پروفیل روشی بسیار آسان و مقرون به صرفه جهت مدرنیزه کردن فضای محل کار یا فضاهای صنعتی و سالن‌های کنفرانس است.
  • معمولا این روش را به عنوان یک روش موقت و سازگارتر با محیط می‌شناسند.
  • به دلیل ماهیت تمام شیشه ای و استفاده از پروفیل‌های آلومینیومی، نور طبیعی به راحتی وارد مکان مورد نظر خواهد شد.
  • زمانی که از پارتیشن‌های شیشه ای برای مکان‌های ادارای و یا سایر مکان‌ها استفاده می‌کنید، در طول روز نیازی به روشن کردن لامپ‌های اضافی نبوده و در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

قیمت پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای

قیمت پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت که در هزینه نهایی آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل نمی توان یک تعرفه ثابت را برای همه پروفیل‌ها در نظر گرفت. عواملی همچون نوع پروفیل آلومینیوم شیاردار، متراژ پروژه، نوع پارتیشن شیشه ای، نوع خدمات پوششی و … از جمله موارد بسیار مهمی هستند که در قیمت نهایی تاثیر زیادی می‌گذارد.
یاشیل در همواره سعی کرده است بهترین نوع برند پروفیل‌ آلومینیوم پارتیشن شیشه ای در بالاترین کیفیت‌ها را در فروشگاه خود عرضه کند. چنان چه قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید برای اطلاع از نوع برند، کیفیت، مشخصات فنی، قیمت نهایی و … با کارشناسان فروش ما در وبسایت ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر نیاز به راهنمایی بیشتر و تخصصی تر داشته باشید هم مشاوران فروش ما در این امر شما را یاری خواهند کرد.

1 دیدگاه دربارهٔ «پروفیل آلومینیوم پارتیشن شیشه ای»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×