پنجره دوجداره UPVC – پنجره دوجداره – انواع پنجره دو جداره UPVC

با افزایش استفاده از پنجره دو جداره و رواج آن، نیاز به انتخاب صحیح آن به وجود آمده است. از جمله مهم ترین عوامل انتخاب آن می توان به ممانعت از ورود سر و صدای محیط بیرون به داخل منزل اشاره کرد. در ادامه به توضیح درباره سایر فواید و ویژگی های آن و انواع پنجره دوجداره می پردازیم.

پنجره دوجداره upvc  چیست؟

امروزه استفاده از پنجره دوجداره upvc به دلیل قابلیت ها و ویژگی های آن رواج گسترده ای در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است. پنجره دوجداره UPVC کیفیت بالا و مقاومت خوبی در برابر ضربه و پوسیدگی دارد. از دلایل استفاده بسیار این پنجره ها تنوع در مدل و رنگ، طراحی زبیا و ساده، کاربری راحت، جلوگیری از هدر رفت انرژی، ورود از انواع آلودگی های صوتی و غیره است. همچنین امنیت پنجره دوجداره upvc  نسبت به دیگر پنجره ها بیشتر می باشد. برخی از مدل های پنجره دوجداره UPVC پنجره دوجداره ثابت، لولایی، تک حالته، دو حالته و غیره است. در لیست مزیت های پنجره دوجداره upvc  علاوه بر مقاومت و کیفیت بالا، وزن سبک و جنس مناسب باید به عدم اشتعال پذیری این پنجره ها اشاره کرد. پنجره دوجداره upvc یک پنجره عالی برای حفظ آرامش و عدم انتقال سر و صدای بیرون به محیط خانه است.

پنجره دوجداره UPVC
پنجره دوجداره UPVC

 

انواع پنجره دوجداره upvc

انواع پنجره دوجداره upvc دارای مدل های مختلفی از لحاظ  شکل و ظاهر هستند. برای انتخاب پنجره متناسب با نیازتان باید انواع مدل های پنجره دوجداره را تشخیص دهید. با توجه به مدل های پنجره دوجداره upvc قیمت های آن ها می تواند متفاوت باشد. برخی از انواع پنجره دوجداره UPVC عبارتند از پنجره upvc ثابت، پنجره دوجداره کشویی با لنگه ثابت، پنجره دوجداره کشویی با دولنگه متحرک، پنجره دوجداره upvc تک حالته، پنجره دوجداره UPVC دو حالته، پنجره upvc  آکاردئونی، پنجره دوجداره دو لنگه باز شو، پنجره دوجداره UPVC فولکس واگنی و پنجره دوجداره upvc محوری است.

مقایسه پنجره upvc ثابت و پنجره upvc  آکاردئونی

پنجره upvc ثابت

پنجره دوجداره ثابت باز و بسته نمی شود و به صورت ثابت بر روی زوار پنجره قرار می گیرد. حداقل اتلاف انرژی در انواع پنجره upvc وجود دارد و سر و صدا به سختی از این نوع پنجره عبور می کند. معمولا پنجره دوجداره ثابت با ترکیب مدل های مختلف مانند پنجره دوجداره کشویی و غیره استفاده می شود. پنجره دوجداره ثابت قیمتی مناسب و مقرون به صرفه دارد.

پنجره upvc آکاردئونی

اگر پنجره دوجداره شما دارای فضایی بسیار بزرگ است، از مدل های مختلف پنجره upvc نمی توانید برای آن استفاده کنید. بنابراین استفاده از پنجره upvc آکاردئونی برای شما بسیار مناسب تر می باشد. پنجره دوجداره آکاردئونی از چندین قطعه تشکیل شده است که این قطعات هم اندازه روی هم جمع آوری می شوند.

کاربرد پنجره دوجداره upvc

امروزه استفاده از پنجره دوجدارهupvc  در ساختمان ها به صورت یک ضرورت است. استفاده از پنجره دوجدارهupvc  به دلیل مزایای بسیار آن در مقایسه با پنجره های دیگر معقول تر و به صرفه تر می باشد. جلوگیری از هدر رفت انرژی مهمترین دلیل کاربرد پنجره دوجداره UPVC در بسیاری از ساختمان ها است. همچنین پنجره دوجداره UPVC موجب کاهش آلودگی صوتی می شود. این پنجره مزیت های دیگری مانند مقاومت در برابر رطوبت، زنگ نزدن، دوام بالا، هزینه پایین تعمیر و نگهداری، ضدغبار، نصب آسان، نظافت آسان، عدم تغییر رنگ،  وزن سبک و تنوع رنگ و مدل دارد. انتخاب پنجره دوجداره UPVC مي تواند در به حداقل رساندن گرمای اتاق، سرمای اتاق و هزينه های روشنايی کمک کند.

 

پنجره دوجداره UPVC
پنجره دوجداره UPVC

نکات کلیدی در مورد پنجره دوجداره upvc

برخی نکات کلیدی برای انتخاب پنجره دوجداره upvc مناسب عبارتند از:

علت خرید پنجره دوجداره upvc

افراد بسیاری که تصمیم به خرید پنجره دوجداره upvc  دارند، می‌دانند که این پنجره ها دارای مزیت هایی مانند کاهش مصرف انرژی، عایق مناسب در برابر صدا، دوام بسیار بالا، ظرافت و زیبایی و غیره  هستند.

مقایسه قیمت پنجره دوجداره upvc با کیفیت آن

اگر به دنبال پنجره ای با کیفیت و با دوام هستید، باید بودجه مناسب ‌تری را برای خرید در نظر داشته باشید. در این آشفته بازار قیمت‌ها، هنگام خرید از چند شرکت مختلف در مورد قیمت استعلام بگیرد تا بتوانید بهترین نوع پنجره دوجداره upvc را انتخاب کنید.

جنس پروفیل

از مهمترین فاکتورهای موثر روی قیمت جنس پروفیل است. به ‌طور کلی یک پروفیل با کیفیت و مناسب بر مبنای استانداردهای جهانی باید حداقل 3 میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

یراق آلات و اتصالات پنجره

از مهمترین فاکتورهای موثر روی قیمت نهایی پنجره دوجداره upvc یراق آلات فلزی و اتصالات پنجره است. در بازار ایران در دو دسته ترک و آلمانی این یراق آلات ارائه می‌شود.

جنس شیشه

از موارد موثر روی قیمت نهایی پنجره دوجداره upvc جنس و تعداد جداره‌های شیشه است. شیشه‌های دو جداره عایقی برای  دما، صدا و آلودگی هستند و می‌توانند به‌ خوبی موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی شوند.

بیشتر بخوانیم: پنجره دو جداره چه انواعی دارد؟

قیمت پنجره دوجداره upvc

قیمت پنجره دوجداره upvc  فاکتور بسیار مهمی است. باید پیش از انتخاب و خرید پنجره تمامی قیمت های موجود در بازار را بررسی کنید. قیمت پنجره دوجداره upvc  به موارد مختلفی بستگی دارد و هر کدام از آن ها در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. برای مثال قیمت پنجره دوجداره upvc رنگی با انواع معمولی آن کمی متفاوت است. معمولا قیمت پنجره دوجداره upvc  به عوامل مختلفی مانند  ابعاد، نقشه، تعداد بازشو، تعداد و سایز کتیبه ها، نوع پروفیل upvc، نوع رنگ آمیزی یا لمینت طرح چوب پروفیل upvc ، رنگ  شیشه دوجداره یا سه جداره، سکوریت یا لمینت بودن شیشه مصرفی بستگی دارد. اعلام قیمت پنجره دوجداره upvc  از سوی برخی شرکت ها به صورت متر مربع انجام می شود. این امر غیرمنطقی و غیر واقعی است، زیرا در بیشتر مواقع قیمت اعلام شده با قیمت نهایی کاملا متفاوت می باشد.

پنجره دوجداره UPVC
پنجره دوجداره UPVC

نتیجه گیری

پنجره دوجداره upvc می تواند انتخابی مناسب برای هر ساختمانی باشد که علاوه بر امنیت و دوام مانع بسیاری از آلاینده های صوتی و تنفسی است. نسل جدید پنجره دوجداره upvc  با کیفیت، عایق خوب و مناسبی برای گرما و سرما خواهد بود. این پنجره ها در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و ضربه های شدید مقاوم تر بوده و سرعت نصب، سهولت و راه اندازی آن ها در مقایسه با دیگر پنجره ها بالاتر است. مهمترین دستاورد پنجره دوجداره upvc  حفظ انرژی بوده که با حفظ گرما و سرمای محیط داخلی، مصرف انرژی را تا حد بالایی کاهش می دهد. همچنین پنجره دوجداره upvc  با داشتن انواع مختلف مدل ها هیچ گونه محدودیتی را در انتخاب شما ایجاد نمی کند.

مزیت پنجره دوجداره چیست؟

از دلایل استفاده بسیار این پنجره ها تنوع در مدل و رنگ، طراحی زبیا و ساده، کاربری راحت، جلوگیری از هدر رفت انرژی، ورود از انواع آلودگی های صوتی و … می باشد.

پنجره دوجداره چه انواعی دارد؟

پنجره upvc ثابت، پنجره دوجداره کشویی با لنگه ثابت، پنجره دوجداره کشویی با دولنگه متحرک، پنجره دوجداره upvc تک حالته، پنجره دوجداره upvc دو حالته، پنجره upvc  آکاردئونی، پنجره دوجداره دو لنگه باز شو از جمله مدل های آن می باشد.

پنجره upvc ثابت چیست؟

پنجره دوجداره ثابت باز و بسته نمی شود و به صورت ثابت بر روی زوار پنجره قرار می گیرد. حداقل اتلاف انرژی در انواع پنجره upvc وجود دارد و سر و صدا به سختی از این نوع پنجره عبور می کند.

×