کابین دوش شیشه ای-یاشیل درب

کابین دوش شیشه ای

کابین های دوش شیشه ای از جمله اجزای اجرای دکوراسیون و طراحی به روز می باشد؛ اما انتخاب آن نیازمند داشتن اطلاعات کافی درباره آن می باشد. در ادامه به توضیح درباره کاربرد، انواع کابین های دوش شیشه ای، قیمت و نکات مهم در رابطه با انتخاب آن می پردازیم.

کابین دوش شیشه ای چیست؟

امروزه افراد بسیاری تمایل به اجرای شکل خاصی از دکوراسیون حمام به صورت کابین دوش شیشه ای دارند. کابین دوش شیشه ای ساخته شده از تمام شیشه و دارای انواع مختلفی است. معمولا کابین دوش شیشه ای با درب کشویی، لولایی، ریلی، فریم دار، فریم لس یا بدون فریم ساخته می شود. انتخاب جنس مرغوب و درجه یک برای اتصالات و فریم های کابین دوش شیشه ای بسیار مهم است. زیرا در طول مدت استفاده از آن که در معرض آب قرار دارد دچار زنگ زدگی نشود. در استفاده از کابین دوش‌های شیشه‌ای ساخت کابین بر مبنای فضای حمام بسیار حائز اهمیت است. در واقع کابین دوش شیشه‌ای را می توان برای هر فضا و هر وسعتی ساخت.

انواع کابین دوش شیشه ای

انسان همیشه برای لذت بردن از زندگی به دنبال فراهم کردن محیطی مناسب ‌تراست. یکی از مهمترین مواد در این فضاسازی‌ها محیط شیشه می باشد. اجرای حمام شیشه ای از کاربردهای شیشه در فضاسازی محیط داخل خانه محسوب می شود. از متداول ترین روش ها برای ایجاد دکوراسیون متفاوت و جذاب در حمام ساخت آن از شیشه است. برای جداسازی فضای حمام از اتاق‌ها یا سرویس‌های بهداشتی می تواند کابین دوش شیشه ای ایده خوبی باشد. حمام شیشه ای مانع  از نفوذ آب و رطوبت به دیگر بخش ها می شود. کابین دوش شیشه ای دارای انواع مختلفی از جمله کابین دوش شیشه ای لولایی، کابین دوش شیشه ای ریلی، کابین دوش شیشه ای پارتیشنی، کشویی، بافت دار، کاشی و شیشه، مربعی، مستطیلی، دیوایدرشیشه حمام است.

مقایسه کابین دوش شیشه ای لولایی با ریلی

کابین دوش شیشه ای لولایی 

شیشه این نوع کابین 10 میل سکوریت بوده که قابلیت مات، شفاف و طراحی سندبلاست را دارد. برخی افراد از دولایه شیشه سکوریت لمینیت شفاف یا رنگی استفاده می‌کنند. با توجه به سطح و توان مالی مشتری یراق‌آلات مورد استفاده در این نوع کابین شیشه ای را می توان ایتالیایی، سوئیسی، ترکیه‌ای، تایوانی و چینی تهیه کرد.

کابین دوش شیشه ای ریلی 

شیشه بکار رفته در این نوع کابین شیشه ای مانند کابین دوش‌های لولایی است. تنها برخی از یراق‌آلات و اتصالات بکار رفته در این نوع کابین متفاوت هستند. کابین دوش شیشه‌ای ریلی پکیج یراق‌آلات کامل با یک تسمه بلند دارد. کابین دوش‌های شیشه‌ای ریلی از لحاظ زیبایی، ایستایی و سبکی نسبت به کابین دوش های دیگر برتر است.

بیشتر بخوانید : انواع پارتیشن شیشه ای 

کاربرد کابین دوش شیشه ای

شیشه به عنوان یک متریال پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر پارتیشن های شیشه ای، پله های شیشه ای و شیشه های رنگی و دکوراتیو، کابین دوش های شیشه ای از جمله کاربردهای شیشه در دکوراسیون منازل است. کابین دوش شیشه ای فضای داخل حمام و سرویس های بهداشتی را از هم مجزا کرده و مانع از خیس شدن دیگر قسمت های سرویس بهداشتی در هنگام استحمام می شود. کابین دوش شیشه ای از متریال و مدل های گوناگونی ساخته شده است. با استفاده از کابین دوش ها می توانید یک تجربه فوق العاده برای استراحت بدن پس از یک روز سخت کاری داشته باشید. بسیاری از افراد به جای وان ترجیح می دهند از کابین دوش شیشه ای استفاده کنند.

کابین دوش شیشه ای-یاشیل درب
کابین دوش شیشه ای-یاشیل درب
کابین دوش شیشه ای-یاشیل درب

ابعاد کابین دوش شیشه ای چقدر باید باشد؟

ابعاد کابین دوش شیشه ای ممکن است بسته به سبک و نوع آن متفاوت باشد، اما عموماً این کابین ها به طور معمول ابعادی در حدود ۸۰-۹۰ سانتیمتر عرض، ۸۰-۹۰ سانتیمتر طول و ۱۸۰-۲۰۰ سانتیمتر ارتفاع دارند. با این حال، برای اطلاعات دقیق تر در مورد ابعاد دقیق کابین دوش شیشه ای خود، میتوانید با کارشناسان ما در یاشیل در تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را انجام دهند.

مزایا و ویژگی های کابین دوش شیشه ای

مزایا و ویژگی های کابین دوش شیشه ای عبارتند از:

1. ظاهر زیبا: کابین دوش شیشه ای دارای ظاهری زیبا و شفاف است که به ظاهر اتاق حمام شما زیبایی و شیکی می بخشد.

2. دوام و مقاومت: شیشه مورد استفاده در کابین دوش عموماً شیشه تقویت شده یا شیشه صفحه ای است که بسیار مقاوم و دوام دارد.

3. نظافت آسان: کابین دوش شیشه ای بسیار آسان تمیز می شود و به دلیل صفحه صاف و بدون جاهای پنهان ، کثیفی و رسوبات به راحتی از روی شیشه پاک می شوند.

4. حفظ حرارت: شیشه های کابین دوش قادر است حرارت را به طور موثری در داخل اتاق حمام حفظ کند و به احساس راحتی و لذت دوش کردن بیشتر کمک می کند.

5. ایمنی: با استفاده از شیشه تقویت شده ، کابین دوش شیشه ای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و شکستگی دارد و برای استفاده در محیط های خانگی ایمن است.

6. فضای باز: کابین دوش شیشه ای به دلیل صفحه شفاف آن به شما احساس فضای بزرگتری می دهد و اتاق حمام را بزرگتر و بازتر به نظر می رساند.

7. تطبیق پذیری: به دلیل طراحی ها و انواع متنوعی که در بازار موجود است ، کابین دوش شیشه ای به راحتی می تواند با سبک و دکوراسیون داخلی اتاق حمام شما تطبیق یابد.

قیمت کابین دوش شیشه ای

یراق آلات کابین دوش شیشه ای

1. درب و شیشه : شیشه ای استفاده می شود که به عنوان درب دوش استفاده می شود. این درب ها ممکن است به صورت کشویی، پیچی، شیشه ای یا شیشه ای برجسته باشند.

2. قطعات چرخش درب: این قطعات از برجسته ها، پیچ ها و شریط های چرخشی تشکیل شده اند تا درب به راحتی باز و بسته شود.

3. دستگیره ها و محافظ های دوش: این قطعات به کابین دوش پایداری و ایمنی بیشتری می دهند و برای نگهداری استفاده می شوند.

4. محافظت کننده محیط: قاب شیشه ای، حلقه های چسباننده و پوشش ها برای حفاظت و کنترل از خروج آب استفاده می شوند.

5. آب بندی و جوشکاری: از جوشکاری و سیلیکون در اطراف شیشه استفاده می شود تا جایی که آب را نمی گذارد.

6.دکوراسیون: بعضی از یراق آلات شامل دستگیره های زیبا، الگوها، نقش ها و پوشاندن شیشه ها می شود تا ظاهر کابین دوش را زیبا کند.

 نکات کلیدی درباره کابین دوش شیشه ای

کابین دوش یک محفظه حمام با پنل های کنترل کننده در قسمت پشتی و درب شیشه‌ای است. بنابریان تمام سطوح آن به صورت آب بندی شده و ضد آب می باشد. کابین های دوش شامل سیستم دوش و دیگر ویژگی های موجود برای دوش ها مانند فواره های آب است. با کابین دوش شیشه ای می توانید یک دوش حرفه‌ای و فوق‌العاده بگیرید. برای طیف گسترده‌ای از حمام ها کابین دوش می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای استفاده از کابین شیشه ای باید فضای حمام خود را مد نظر داشته باشید. کابین شیشه‌ای را حتی می توان در استخرها، باشگاه‌ها و دیگر اماکن مانند سالن‌های ماساژ استفاده کرد. دلایلی مانند نصب ساده، قیمت متناسب و زیبایی و شکیل بودن، باعث شده طرفداران بسیاری به سوی کابین دوش شیشه ای جلب شوند.ش

انواع کابین دوش شیشه ای

قیمت کابین های دوش خانگی

برخی شرکت ها در داخل ایران تولید کننده انواع ساده تا لوکس و مدرن کابین دوش شیشه ای هستند. با توجه به تنوع زیاد و نوسان بازار قیمت ثابت و دقیقی نمی توان برای کابین دوش های شیشه ای تعیین کرد.عوامل مختلفی مانند ابعاد کابین حمام و پارتیشن حمام ، نوع متریال به کار رفته در ساخت، نوع برند و شرکت سازنده، جنس و نوع متریال شیرآلات، نوع درب کابین دوش، ضخامت شیشه سکوریت مصرفی، کابین دوش با زیر دوشی یا بدون زیردوشی، شفاف یا مات بودن شیشه سکوریت کابین دوش و پارتیشن حمام، چگونگی طرح سندبلاست شیشه، شیشه سکوریت ساده یا رنگی،  جنس ابزار و یراق آلات مانند دستگیره و لولا و تعداد سیستم های نصب شده در کابین مانند سونا یا جکوزی بر قیمت کابین دوش ها موثر است. کابین دوش خانگی یک عنصر مناسب برای حمام های بزرگ و کوچک می باشد. با استفاده از کابین دوش هنگام دوش گرفتن آب و رطوبت حمام فضاهای دیگر را در بر نمی گیرد.

نتیجه گیری

امروزه با توجه به کوچکتر شدن فضای خانه ها از کابین دوش شیشه ای برای زیبایی و استفاده بهینه از فضا توصیه می شود. برخی از افراد بنا به سلیقه و معیارهای زیبایی خود از کابین دوش شیشه ای استفاده می کنند. پیشرفته ‌ترین نوع کابین دوش که با اشغال حداقل فضا موجب بیشترین زیبایی حمام می شود، کابین دوش شیشه‌ای است. برخی از عوامل موثر بر انتخاب مناسب کابین دوش شیشه ای انتخاب شکل کابین دوش حمام، انتخاب مدل کابین دوش، انتخاب نوع درب کابین حمام و اندازه کابین دوش است. از جمله روش‌های متداول برای ایجاد دکوراسیون زیبا در خانه استفاده از حمام شیشه ای است. به تازگی طراحان بسیاری از حمام شیشه ای به عنوان یک جزء مهم دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی استفاده می کنند. یکی از بهترین ایده‌ها برای بازسازی خانه‌ها حمام شیشه ای است. علاوه بر لوکس و شیک بودن کابین دوش شیشه‌ای به دلیل نشکن بودن شیشه‌ی آن، هیچ خطری برای بزرگسالان و کودکان ندارد. نصب این کابین دوش ها بسیار آسان و راحت است.

نوع کابین معمولا با درب کشویی، ریلی، فریم دار، فریم لس یا بدون فریم ساخته می شود.

عوامل مختلفی مانند ابعاد کابین حمام و پارتیشن حمام ، نوع متریال به کار رفته در ساخت، نوع برند و شرکت سازنده، جنس و نوع متریال شیرآلات، نوع درب کابین دوش، ضخامت شیشه سکوریت مصرفی و دیگر عوامل در تعیین قیمت آن موثر می باشد.

عوامل مختلفی مانند شکل کابین دوش حمام، مدل کابین دوش، نوع درب کابین حمام و اندازه کابین دوش و طراحی آنان از جمله عوامل مهم در انتخاب کابین دوش است.

1 دیدگاه دربارهٔ «کابین دوش شیشه ای»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×