درب ضد حریق

درب ضد حریق به دربهایی گویند که در مقابل آتش سوزی مقاوم بوده و مانع ورود آتش به بخشهای دیگر ساختمان می شود و این درب ها بیشتر برای جدا کردن پله ها ی فرار ساختمان استفاده می شوند درب های ضد حریق در تسریع آتش سوزی بی تاثیر نیستند زیرا آتش نشان ها برای ورود به ساختمان چالش کمتری دارند.

درب ضد حریق چیست ؟

درب ضدحریق به درب هایی گفته می شود که در برابر حرارت مقاوم هستند و برای مهار آتش و دود و همچنین خروج اضطراری استفاده می شود.این درب ها نقش بسیار مهمی را در بالا بردن امنیت مردم و کاستن خسارات حاصل از آتش سوزی ایفا می نمایند و در ساختمانهای بلند و در راه پله ها ( پاگرد پله اضطراری ) مورد استفاده قرارمیگیرد تا مردم بتوانند راحتر فرارکنند .
استفاده از درب ضدحریق در پله فرارمجتمع های مسکونی و تجاری، ادارات، ورزشگاه ها، پالایشگاهها و نیروگاهها ، راهروهای ارتباطی بیمارستان و اماکن اداری ، سالنهای همایش ، فرودگاهها و بطورکلی تمام مکانهایی که امکان حریق وجود دارد و امنیت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است استفاده می شود.

درب های ضد حریق معمولا باید بر اساس استاندارد مورد تآیید آتش نشانی UL امریکا LPCB انگلستان و VDSآلمان باشند که دربهای ضد حریق شرکت یاشیل بر اساس استاندارد UL امریکا با مقاومت در برابر آتش ۱-۴ ساعت تا دمای بیش از ۸۵۰ درجه سلیسیوس و دود بندی از تمام جهت ارائه میگردد.
جهت اطلاعات در خصوص استانداردهای موجود به وب سایت www.ul.com مراجعه نمایید.

مکان های پر کاربرد

مجتمع های مسکونی

مجتمع های تجاری

بیمارستانها

سالن های همایش

درب ضد حریق

انواع درب ضد حریق

در این قسمت به انواع درب ضد حریق میپردازیم با ما همراه باشید :

 

درب ضد حریق تک لنگه

این نوع درب ها بیشتر برای محل هایی مانند راه پله ها و انبارها و راه های خروج اضطراری به کار می روند به این علت که این درب از فلز ساخته شده و زیبایی ندارد که برای ساختمان استفاده شود.

درب ضد حریق شیشه دار

درب ضد حریق شیشه دار در همه مکان ها مناسب نیست بیشتر در مکان های پر تردد مانند بیمارستان ها و کارخانه ها استفاده می شود شیشه این نوع در ب ها از نفوذ آتش و دود به داخل جلوگیری می کند و دارای استانداردهای مورد تاییدیه آتش نشانی میباشد در موقع خرید به این نکته توجه داشته باشید.

درب ضد حریق دو لنگه

درب ضد حریق دو لنگه برای محل های پر تردد مانند سالن های بزرگ اجتماعی و تئاتر استفاده می شوند که به راحتی باز و بسته می شوند و هنگام آتش سوزی خروجی بزرگتری دارند و تخلیه سریع تر اتفاق می افتد.

ضخامت و ابعاد درب های ضد حریق

با توجه به نیاز و مکان استفادهمی تونید بهترین انتخاب درب ها را داشته باشد مثلا در بانک ها و بیمارستان ها که امنیت بیشتری باید داشته باشند باید از ضخامت بیشتری استفاده کرد تولید کنندگان درب ضد حریق آنها با مقاومت و استحکام مختلفی ساخته اند که در هر مکانی بشود از آن استفاده کرد . در مکان های کم تردد می شود از ضخامت کمتری استفاده کنید و قیمت مناسب تری دارند برای انتخاب بهتر و مناسب حتما با مشاوران ما در یاشیل مشورت بگیرید .

بیشتر بدانید :  قیمت انواع درب اتوماتیک 

درب ضد حریق از نظر کاربرد:

درب های ضد حریق را می توان از لحاظ کاربرد به دسته بندی متعددی تقسیم بندی نمود:

درب های خروج اضطراری برج های مسکونی و اداری
درب مخصوص نیروگاه برق
درب بیمارستانی
 درب خزانه ها و انبار

قیمت انواع درب ضد حریق

قیمت درب ضد حریق با توجه به نوع موادی که در آن به کار برده شده است تعیین می شود. درب های ضد حریق باید تاییدیه آتش نشانی داشته باشند. متداول ترین درب راه پله های فرار، درب ضد حریق فلزی می باشد با توجه به نوع فلز مورد استفاده در این نوع درب ها قیمت درب ضد حریق می تواند متفاوت باشد. نوع دیگری از این درب ها نیز وجود دارد که درب دودبند یا درب ضد حریق چوبی می گویند که نحوه ی قیمت درب ضد حریق چوبی نیز بر اساس مواد مورد تایید آتش نشانی نصب می شود.

 

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×