خرید کرکره پلی کربنات

کرکره پلی کربنات

کرکره پلی کربنات چیست؟

برای اماکنی مانند بانک ها و صرافی ها که از نظر امنیتی نیاز است در هنگام شب داخل آن ها رویت شود کاربرد دارد.  و علاوه بر عبور نور و محافظت در برابر اشعه UV ، در مقایسه با دیگر موارد  بیشترین ضریب ایمنی را در برابر سرقت دارد. انواع مختلف این مدل ها  ها دارای تائیدیه امنیتی از پلیس پیشگیری نیروی انتظامی می باشد. این تیغه ها، تیغه شفاف نام داشته که از مواد پلی کربنات ساخته شده و مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد. برای بالا بردن استحکام این تیغه ها در میان فواصل آن ها از لوله های استیل یا آلومینیوم استفاده می شود، این امرامنیت را افزایش می دهد. به علت خاصیت ضد شعله ور شدن پلی کربنات، مقاوم در برابر آتش بوده و از سرایت آتش جلوگیری می کند. تیغه های پلی کربنات خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش دارند.

انواع کرکره پلی کربنات

یکی از مواردی که کرکره پلی کربنات را از یکدیگر متمایز می کند جنس مواد اولیه آن ها است. سه مورد از پرمصرف ترین انواع کرکره پلی کربنات شامل پلی کرنات آلمانی، پلی کربنات کره ای، پلی کرنات تولید شده در ایران است. پلی کربنات آلمانی گران قیمت تر از نوع کره ای و ایرانی می باشد و تیغه تولید شده از آن گران قیمت تر است. کیفیت پلی کربنات ایرانی و کره ای بسیار بالا می باشد.  تمامی تیغه های پلی کربن موجود در بازار کشورمان در داخل کشور تولید شده  و به هیچ عنوان نوع وارداتی این تیغه ها وجود ندارد. پس در مورد تیغه کرکره شفاف آلمانی، منظور این است که مواد اولیه آن آلمانی است و خود این تیغه در ایران تولید می شود.

کرکره پلی کربنات
کرکره پلی کربنات

مقایسه انواع کرکره پلی کربنات

کرکره پلی کربنات یا کرکره برقی شفاف یک طلق شفاف یک تکه نیست. این نوع کرکره برقی از قطعات کوچکی تشکیل شده که این قطعات پلی‌ کربن به صورت آجر در کنار یکدیگر قرار می گیرند و یک دیواره را تشکیل می‌دهند. پس این کرکره مانند یک شیشه یکسره نیست، بلکه مانند قطعات کوچک شیشه‌ای است که در کنار هم چیده شده‌اند. دو نوع کلی کرکره برقی شامل کرکره برقی پلی ‌کربنات شفاف زواری (غضروف آلومینیوم) و کرکره برقی شفاف لوله ‌ای (میل ترانس آلومینیوم و یا استیل) هستند. این مورد از لحاظ  کاربرد به این دو نوع کرکره تقسیم ‌بندی می‌شود. معمولا کرکره شفاف از نوع زواری (غضروفی ) در فرودگاه‌ها، مراکز خرید یا در منازل مسکونی استفاده می شود. غضروف آلومینیوم به کار رفته در این نوع کرکره‌ها از آلومینیوم اکسترود ساخته شده است. نوع دیگر کرکره شفاف، لوله ‌ای بوده که در آن بین تیغه‌های پلی‌ کربنات لوله قرار می‌دهند. جنس این لوله‌ها استیل یا آلومینیوم است. این نوع شفافیت و  زیبایی بیشتری نسبت به نوع دیگر آن دارد.

کاربرد کرکره پلی کربنات

این کرکره برخلاف کرکره های دیگر از امنیت بالا و استهلاک پایینی برخوردار است. یکی از انواع کرکره برقی کرکره پلی کربنات است  که در انواع مختلفی تولید می شود. این نوع کرکره مورد استقبال بسیاری از افراد در صنایع و کسب و کار مختلف است. مواد اولیه ساخت کرکره پلی کربنات، پای کربنات می باشد که به دلیل مقاومت بالای آن در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی شناخته شده است. میزان شفافیت این مدل  مثل شیشه بوده به همین دلیل نام دیگر آن کرکره پلی کربنات شفاف می باشد. به دلیل شفافیت این مدل برخی از افراد بر این باورند که جنس تیغه های آن از شیشه است. ولی با توجه به خاصیت شکستنی بودن شیشه و مقاومت کم آن به هیچ عنوان برای ساخت تیغه ها مناسب نمی باشد. با نصب کرکرهاین مدل می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و میزان آلودگی صوتی را کاهش دهید. با توجه به شفافیت کرکره برقی پلی کربنات برای محافظت در برابر سرقت سارقین گزینه مناسبی است. برخی از مدل های کرکره برقی پلی کربنات دارای کنترل هوشمند و درایورهایی با کارایی بالا هستند، بنابراین در صورت قطعی برق می توانید کرکره پلی کربنات را به صورت دستی ومکانیکی بالا و پایین کنید.

نکات کلیدی در مورد کرکره پلی کربنات

امنیت یکی از برجسته ‌ترین ویژگی های این نوع کرکره ها بوده و از دلایل اصلی برای توجه مخاطبان به این مدل  کرکره‌ها می باشد. به علت شفافیت  و مشخص بودن فضای داخل آن، بسیاری از مراکز مهم مانند بانک‌ها و صرافی‌ها به استفاده از آن ترغیب شده‌اند. مواد به کار رفته در آن بسیار مستحکم و مقاوم بوده و هیچ‌ گونه درز یا شیاری روی آن قرار ندارد. یکی از مزیت‌های غیرقابل انکار این نوع کرکره‌ها نسبت به کرکره‌های قدیمی زیبایی است. به راحتی می‌توان رنگ و طرح این نوع کرکره را را با رنگ و نمای ساختمان تنظیم و به محیط جلوه ویژه‌ای بخشید. بر روی این نوع کرکره‌‌ها می توان  انواع تبلیغات محیطی را نصب و سپس پاک کرد. از دیگر ویژگی های این کرکره ها مقاومت در برابر حریق بوده که ناشی از جنس پلی ‌کربنات به کار رفته در آن ها است. کرکره‌های برقی قدیمی از سر و صدای زیادی برخوردار بوده و باعث ایجاد آلودگی صوتی می‌شوند. در حالی که این نوع کرکره ها فاقد هرگونه سروصدا و آلودگی صوتی است. این خصوصیت برای منازل مسکونی و پارکینگ‌ها اهمیت زیادی دارد. همچنین شستشو و نگهداری آن بسیار ساده و راحت است. طوری که هر زمان بخواهید می‌توان این کرکره‌ها را تمیز کرد.

نتیجه گیری

کرکره ‌ها در گذشته انواع مختلف چوبی و آلومینیومی داشتند. از جمله معایب این کرکره‌ها امنیت پایین، امکان حریق و استهلاک بالا بود. امروزه با ورود کرکره برقی این مشکلات به طور کامل برطرف شده است. یکی از انواع مختلف آن کرکره پلی کربنات است که امروزه جای خود را در بسیاری از کسب‌ وکارها مانند مراکز اداری و تجاری، بانک‌ها، صرافی‌ها، پارکینگ‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و همچنین منازل باز کرده است. ماده اصلی به کار رفته در ساخت این کرکره‌ها مواد پلی‌کربنات است و استحکام این مواد بالا بوده تا جایی که در صنعت از آن به عنوان فولاد پلاستیکی یاد می‌شود. به علت شفافیت این نوع  معمولا به کرکره شفاف معروف است.

1 دیدگاه دربارهٔ «کرکره پلی کربنات»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×